تابناک مرکزی: رئیس پلیس پایتخت درباره سایت‌هایی که شبانه و به دروغ نرخ ارز و دلار را منتشر می‌کنند، گفت: با ۱۵ سایت که شبانه و به صورت دروغین نرخ ارز را تعیین می‌کردند، برخورد شده است.
کد خبر: ۶۶۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 02 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پارسینه، سردار حسین رحیمی در ادامه نشست خبری گفت: کسانی که در بازار دلالالی می‌کنند، تحت کنترل پلیس هستند و با هماهنگی بانک مرکزی با آن‌ها برخورد قاطع خواهد شد.

رحیمی در خصوص متهم «سکه ثامن» هم خاطرنشان کرد: متهم این پرونده یک سال قبل در یکی از استان‌های غربی شروع به فعالیت کرده بود و پس از آن در اول سال ۹۷ در تهران ۲ باب مغازه خریداری کرد.

وی ادامه داد: این شخص از طریق فضای مجازی، کار‌های خود را انجام می‌داد و پلیس فتا در حال بررسی این پرونده است.

رحیمی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال متهم پرونده سکه ثامن توقیف شده است و مالباختگان این پرونده سه هزار نفر هستند که به دام این متهم افتادند و این شخص توانسته است ۳۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: قبل از اینکه پرونده این شخص به پلیس پایتخت ارجاع شود، از کشور متواری شده بود که برای دستگیری او با پلیس اینترپل هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

رحیمی درباره باند‌های تصادف ساختگی هم گفت: این باند‌ها با ساخت تصادف و زدن خود به خودرو‌های گذری از سادگی آن‌ها سوء استفاده می‌کنند و در چنین مواردی تنها کاری که مردم باید انجام دهند، فراخواندن پلیس است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در طرح دستگیری سارقین حرفه‌ای، ۱۴۵ سارق سابقه‌دار در تهران با تلاش پلیس آگاهی دستگیر شدند.

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری ۳۴ سارق در قالب ۱۲ باند گفت: جرم این افراد سرقت به عنف، زورگیری و کیف‌قاپی بوده است. همچنین ۳۴ نفر در قالب ۹ باند از منازل و اماکن سرقت می‌کردند که دستگیر شدند و از این باند‌ها چهار قبضه سلاح و مقادیری دلار، سکه و ارز کشف شد.

رحیمی افزود: در ادامه این عملیات نیز ۳۹ نفر در قالب ۹ باند سارق خودرو دستگیر شدند که از یکی از باند‌ها ۷۵ خودرو کشف شده است و همچنین هشت نفر در قالب ۲ باند کلاهبرداری دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با کار‌های اطلاعاتی و شناسایی‌های صورت گرفته، چندین باند قاچاق کالا دستگیر شدند که ارزش ریالی کالای مکشوفه ۲۳ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از یکی از باند‌های قاچاق، شربت سرما خوردگی و ضد حساسیت کشف شد که قلابی بوده است و در این راستا گروهی سه نفره دستگیر شدند.

رحیمی در خصوص متهم طلافروشی شادی اظهار داشت: این شخص که از مردم وجه دریافت می‌کرد و ماهانه به آن‌ها سود می‌داد، زمانی که به مشکل برخورد، متواری شد که پس از فعالیت‌های صورت گرفته توسط پلیس آگاهی، این شخص در شیراز دستگیر شد.

وی افزود: شاکیان این پروند چهار هزار و ۲۰ نفر هستند که تا کنون ۸۰۰ نفر به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند و از مالباختگان می‌خواهم با مدارک و اسناد خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار