تعداد زیادی از مردم اهواز برای فروش دلارهای ذخیره شده در خانه های خود تا ساعات پایانی امشب در خیابان ها حضور داشتند.
کد خبر: ۶۶۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 02 October 2018

برخی از شهروندان اهوازی که پیش از این با قیمت های مختلف دلار خریده بودند ، همزمان با سقوط قیمت ارز در سراسر کشور به سمت صرافی ها و دلال های دلار حاضر در خیابان بیست چهار متری اهواز هجوم آورده اند.

ازدحام مردم در مقابل دلال های دلار برای فروش ارز خانگی تا حدی شدت پیدا کرد که عملا خیابان آزادگان با ترافیک سنگین همراه بود .

یکی از صاحبان دلارهای خانگی در این خصوص گفت: برخی دلال ها و صرافی ها حاضر به خرید دلارهای ما نیستند به این دلیل که می دانند قرار است قیمت دلار باز هم کاهش بیشتری پیدا کند.

محمد سالاری با استفاده از این عبارت که «جنگ خرید دلار به رقابت برای فروش تبدیل شده»، ادامه داد: من دلار 18 هزار تومانی خریدم و امشب دلال ها حاضر نبیستند ارز را حتی به قیمت 12 هزار تومان خریداری کنند.

یکی دیگر از شهروندان اهواز که برای فروش دلارهای خود به خیابان بیست و چهار متری آمده است، عنوان کرد: قیمت های پیشنهادی دلال ها خیلی پایین تر از قیمت فروششان است.

اسماعیل افضل زاده در این خصوص افزود: بخش زیادی از سرمایه خود را صرف خرید دلار کرده ام و امشب از ترس اینکه بیشتر از این ضرر نکنم آمده ام که اگر صراف یا دلالی ارز خریداری کند، بخشی از دلارهایم را بفروشم.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از فروش ارز سرمایه خود را به چه سمتی هدایت خواهی کرد، گفت: در صورتی که بازار سرمایه و بورس از ریسک کمتری برخوردار باشد با این پول سهام خریداری می کنم.

رضا ساعدی نیز یکی دیگر از صاحبان دلار های خانگی، حمله موشکی امروز سپاه به شرق فرات در سوریه را به عنوان یکی از دلایل سقوط قیمت دلار تحلیل کرد و عنوان کرد: با این روند کاهشی قیمت دلار، مهمترین چیزی که مشخص و ثابت شد این است که افزایش نرخ این واحد پولی ربطی به تحریم ها نداشته است.

عزیز بهرامی یک فعال اقتصادی در این خصوص اظهارداشت: برای کاهش نرخ دلار می توان دلایل مختلفی را بیان کرد اما به نظر تلاش ها برای تصویب لایحه FATF در مجلس نیز یکی از عوامل به وجود آمدن وضعیت امشب قیمت دلار است.

گفتنی است، تعداد زیادی از دستگاه های عابر بانک در خیابان بیست و چهار متری اهواز به دلیل انجام تراکنش های متعدد مالی از سرویس خارج شده اند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: کاهش دلار ، دلالان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار