معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: زمینه صدور الکترونیک مجوزهای هنری در خراسان رضوی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 29 September 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا محمدی اظهار داشت: همه باید برای اعتلای هنر با هم همکاری کنند و تمرکززدایی از فعالیت‌های هنری، فعالیت شوراهای نظارت، تسهیل روند صدور مجوزها، توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر، کیفی سازی جشنواره‌های هنری، توجه به زیرساخت‌های هنری و توسعه مراکز هنری و... از برنامه‌های این معاونت است.

وی بهبود کسب و کار و رونق بازارهای هنری را از دیگر برنامه‌های این معاونت دانست و بیان کرد: طرح گذر فرهنگ و هنر که از طرح‌های ابتکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است می‌تواند در بهبود فضای کسب و کار هنری اقدام موثری باشد؛ امیدواریم با ایجاد گذر فرهنگ و هنر در مشهد و شهرستان‌ها در سالی که به نام سال تولید ملی نامگذاری شده بتوانیم در اشتغال‌زایی و تبادل فرهنگی و هنری نقش موثری ایفا کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که کیفیت جشنواره‌های هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: سعی خواهیم کرد با توجه به نتایج نظرسنجی جشنواره‌ها در دوره‌های گذشته و آسیب شناسی این فعالیت‌ها، جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌های هنری را با کیفیت بالاتری نسبت به سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن مجوزهای هنری لازمه دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع است و با الکترونیکی کردن مجوزها قطعا روند اخذ مجوز ساختار قانونمندتری خواهد یافت و نیاز به رفت و آمد ارباب رجوع به ساختمان‌های اداری هم نخواهد بود، ما باید سعی کنیم دغدغه مردم را به حداقل برسانیم.

محمدی با اشاره به جایگاه هنر در استان خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی در همه شاخه‌های هنری از جمله تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و ... جایگاه قابل قبولی دارد و همیشه هنرمندان این استان در هر جشنواره و رقابت ملی و بین المللی که شرکت کردند حایز رتبه برتر شده‌اند امیدواریم جایگاه استان را بتوانیم حفظ و ارتقا ببخشیم.

وی بر آموزش در تمامی فعالیت‌های این معاونت تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه هنر نیازمند تقویت بخش آموزش و تربیت نیروهای جدید و مستعد می‌باشد که سعی خواهیم کرد در برنامه‌های پیش رو به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: آموزش هنر اهمیت بنیادین و اساسی دارد زیرا تقویت کننده حوزه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، موسیقی و نمایش است و کم توجهی به آموزش، زندگی حرفه‌ای و اجتماعی عرصه هنر را تحت تاثیر قرار میدهد.

محمدی بر کیفی سازی آموزشگاه‌های آزاد هنری تاکید کرد و گفت: سعی خواهیم کرد صرفا به صدور مجوز آموزشگاه‌ها آزاد هنری محدود نشویم و به مباحث کیفی مانند سطح کیفی آموزشی، نظارت‌های مستمر و... نیز بپردازیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار