رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به تنگی نفس پاییزی در خوزستان هشدار داد و گفت: با توجه احتمال بارش پاییزه برای پیشگیری از بروز تنگی نفس برای شهروندان، هرس درختان کونوکارپوس ضروری است.
کد خبر: ۶۵۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 26 September 2018

ایرج نظری در شورای سلامت خوزستان در سرسرای جلسات استانداری افزود: در آستانه فصل پاییز، احتمال بروز بیماری های تنفسی، پوستی و چشمی، همزمان با بارش باران می رود که برای کاهش آمار مراجعان احتمالی نیاز به اقدامات پیشگیرانه وجود دارد.

وی گفت: در 2 سال گذشته با تلاش جمعی، آمار مراجعان ناشی از تنگی نفس در پاییز به مراکز درمانی در خوزستان کاهش چشمگیری داشته به طوری که در سال 94 تعداد مراجعان 27 هزار نفر بوده که در سال 95 به چهار هزار نفر و در سال 96 به کمتر از یک هزار نفر رسید.

نظری، اقدامات پیشگیرانه در سال های اخیر را موثر دانست و اضافه کرد: انتظار داریم امسال نیز شهرداری اهواز هرس درختان کونوکارپوس را که از عمده اقدامات بوده انجام دهد.

 بهره برداری از 70 پروژه در خوزستان با حضور وزیر بهداشت

وی همچنین گفت: در چند روز آینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره برداری از بیش از 70 پروژه در حوزه علوم پزشکی به خوزستان سفر می کند.

نظری افزود: 2 بیمارستان بزرگ کودکان و سوانح سوختگی که تجهیز شده اند در این سفر وزیر بهداشت به بهره برداری می رسند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز در این نشست بر ضرورت اجرای بسته خدمات سلامت کارکنان دولت، برای کنترل بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.

شکراله سلمان زاده با بیان اینکه جهت بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر تغییر یافته، افزود: بیش از 70 درصد مرگ ها در سنین 30 تا 69 سالگی اتفاق می افتد که به معنای مرگ زودرس است، این در حالیست که بیش از 60 درصد این مرگ و میرها قابل پیشگیری است که در راس آنها بیماری های قلبی قرار دارد.

وی با اشاره به هفتم مهر روز جهانی قلب، بیان کرد:افزایش فعالیت روزانه، ترک سیگار والکل و تغذیه و به طور کلی تغییر در سبک زندگی می تواند به کاهش بیماری های غیرواگیر کمک کند.

سلمان زاده تصادفات رانندگی را به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی مرگ و میر در خوزستان یادآور شد و گفت: 60 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که نشانه عجله داشتن رانندگان و افزایش حوادث در این محدوده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار