پیشنهاد شهردار قم
شهردار قم گفت: بعضی از مدارس این شهر در برخی ساعات شبانه روز خالی هستند که می شود از ظرفیت آنها برای ورزش همگانی و پارکینگ استفاده کرد.
کد خبر: ۶۵۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۷ 25 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر دوشنبه در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: درقم با کمبود پارکینگ روبرو هستیم که شهرداری می تواند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش از این ظرفیت بهره مند شود.

وی افزود: همچنین شهرداری آمادگی دارد تا در بخش فضای سبز، خط کشی معابر و تجهیز وسایل ورزشی مدارس کمک حال اداره کل آموزش و پرورش قم باشد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در ادامه این جلسه به موضوع کمبود مراکز آموزشی در قم اشاره کرد و گفت: زمین هایی با کاربری آموزشی در برخی از مناطق وجود دارد که باید به به ساخت مدرسه اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر افزود: کمبود مراکز آموزش ، ترافیک در سطح شهر ایجاد کرده است و خانواده ها مجبور هستد تا دانش آموزان را با سرویس به مدارس انتقال دهند.

وی ابراز داشت: باید زمین ها با کاربری آموزشی قیمت گذاری و به اداره کل آموزش و پرورش قم تحویل داده شود تا از این ظرفیت استفاده شود.

علیرضا احمدی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم به لایحه دو فوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار املاک تا سقف 300 میلیارد ریال با حفظ تشریفات قانونی اظهار داشت: در منطقه پردیسان با افزایش 200 درصدی زمین روبه رو شده ایم.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی افزود: ارزش پول ملی کاهش یافته است و این امر باعث مشکلات در تملک زمین ها برای طرح های عمرانی شده است.

وی ادامه داد: باید اختیارات را به شهرداری قم واگذار کرد و شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری در خرید و تملک زمین ها نظارت کند.

زین‌العابدین قراچورلو از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم در ادامه با توجه به رقابتی بودن خرید ملک و زمین در شهر اظهار داشت: شهرداری باید اقدام به خرید زمین با مساحت های بالا کند تا بتواند طرح های عمرانی را اجرایی کند.

وی بیان داشت: با خرید این زمین ها باید ارزش افزوده را برای شهر قم ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگر به موضوع جابه جایی فضاهای آموزشی ناکارآمد اشاره کرد و گفت: بعضی از مدارس در مناطقی احداث شده است که کارایی ندارد باید با مکان هایی که دانش آموزان زیاد است جابه جا شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهر قم افزایش مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی است که باعث ایجاد مسائل ترافیکی و امنیتی شده است که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار