شورای اسلامی شهر قم در جلسه خود مجوز تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 30 میلیارد تومان را به شهرداری قم به تصویب رساند.
کد خبر: ۶۵۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱ 25 September 2018

به گزارش تابناک قم، شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم شامگاه دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه لایحه دو فوریتی اخذ مجوز تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 300 میلیارد ریال به شهرداری قم با حذف تشریفات قانونی و براساس نظر یک کمیته معین مطرح شد که دو فوریت این لایحه رای آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر در ادامه جلسه فرایند خرید زمین را پیچیده دانست و تصریح کرد: در این فرآیند زمان عنصر تعیین کننده ای است و ممکن است که در صورت عدم تصویب لایحه شهرداری در این خصوص، فروشندگان منصرف شوند، به همین دلیل لایحه باید هر چه زودتر به تصویب برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: خرید زمین به راحتی نیست و اعضای کمیته خرید باید با درایت این کار را انجام بدهند، اعضای شورای شهر قم در ریز جزئیات خرید زمین‌ها توسط شهرداری قرار می‌گیرند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، خرید زمین سخت تر از خرید املاک است.

روح الله امراللهی عضو شورای اسلامی هم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به روند خرید زمین‌ها توسط شهرداری قم اظهار کرد: در منطقه پردیسان با افزایش 200 درصدی قیمت زمین مواجه شدیم، با توجه به کاهش ارزش پول کشور تفویض اختیار به میزان 300 میلیارد ریال مشکلات شهرداری قم در زمینه خرید زمین را حل خواهد کرد.

در نهایت پس از مطرح شدن نظرات مختلف اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 300 میلیارد ریال به شهرداری قم، اصل این لایحه به تصویب رسید.

در بخش دیگری از جلسه طرح معرفی دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر قم برای عضویت در شورای پژوهشی شهرداری قم و نیز تمدید قرارداد مشاوران کمیسیون‌های شورای شهر قم به تصویب اعضای این شورا رسید.

آمادگی شهرداری قم برای احداث فضای سبز در مدارس

عبدالله جلالی در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس استان قم اظهار کرد: در این دوره باید تدابیری در خصوص نیازهای مختلف دانش آموزان همچون سرویس مدارس اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این آمادگی در شهرداری وجود دارد که اگر در مدرسه ای امکان احداث فضای سبز باشد، این کار صورت گیرد. همچنین اقلام ورزشی به مدارس شهر توسط شهرداری اهدا شده و خط کشی معابر مقابل مدارس هم توسط شهرداری صورت گرفته است.

سید مرتضی سقائیان نژاد در بخش دیگری از جلسه با اشاره به کمک شهرداری قم به مدارس استان قم اظهار کرد: شهرداری آماده کمک به مدارس در زمینه فضای سبز و لوازم ورزشی است، امکان استفاده از ظرفیت مدارس در ساعات خالی به عنوان پارکینگ و ورزش همگانی وجود دارد.

پیش بینی استقرار 2000 خانوار در بلوار غدیر

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر در بخش دیگری از این جلسه گفت: در مناطق رو به گسترش شهر قم قطعا زمین آموزشی وجود دارد و باید این زمین‌ها در اختیار آموزش و پرورش برای احداث مدارس قرار بگیرد، در غیر این صورت مجبور به استفاده از سرویس برای انتقال دانش آموزان به مدارس خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: 200 خانوار اکنون در بلوار غدیر ساکن هستند و تا دو سال آینده تعداد این خانوارها به دو هزار خانوار می‌رسد، زمین‌های آموزشی منطقه فقط باید برای احداث مدارس استفاده شود و زمین‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و هزینه آن‌ها جزو بدهی‌های دولت محسوب شود.

برپاشدن 250 ایستگاه صلواتی در شهر قم

سید امیر سامع در بخش پایانی جلسه با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم در ایام ماه محرم اظهار کرد: ستادهای مختلفی در این ایام در مناطق مختلف شهر به خصوص اطراف حرم حضرت معصومه(س) تشکیل شدند و این ستادها نسبت به فضاسازی شهر و ارائه خدمات مختلف اقدام کردند.

وی ادامه داد: گرچه که محدودیت بودجه در شهرداری قم داشتیم اما فضاسازی مناسبی در ایام محرم انجام دادیم و اقدامات در خصوص استقرار خودروهای آتش نشانی، نظافت محیط و توزیع مخازن زباله در این ایام صورت گرفت، 250 ایستگاه صلواتی در ایام محرم در شهر قم برپا شد که به آن‌ها خدمات لازم ارائه شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: هیچ حادثه منجر به خسارت و مجروحیت در ایام تاسوعا و عاشورا در هسته مرکزی با توجه به استقرار خودروهای آتش نشانی نداشتیم، در سال جاری با توجه به اجرای پروژه پیاده رو سازی در خیابام ارم، مسیر جایگزین برای حرکت دسته‌های عزاداری در شهر قم مشخص شده است.

سامع با اشاره به توزیع ظروف یک بار مصرف گیاهی در شهر قم اظهار کرد: این ظروف را در ماه محرم بین هیأت‌های عزاداری توزیع کردیم و پاکسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) پس از تاسوعا و عاشورا در کمترین زمان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه عکاسی از نگاه عزاداران حسینی در شهر قم برگزار شده که مردم تصاویر خوبی را در این خصوص ارسال کردند ، فعالیت‌های شهرداری قم در تاسوعا و عاشورا آسیب شناسی شده است و موارد ضعف در سال‌های آینده رفع خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار