در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم مطرح شد
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم، گزارشی از برنامه پیش بینی شده برای آغاز سال تحصیلی در این استان ارائه شد.
کد خبر: ۶۵۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 23 September 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم شنبه شب در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

حمید رضا شیخ الاسلام در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت مدارس مسجد محور در استان قم اظهار کرد: این مدارس در استان مجوزی از آموزش و پرورش نگرفتند، صدور مجوز برای این مراکز بعید است و تعدادی از دانش آموزان جذب این مدارس شدند که احتمال دارد این دانش آموزان در نهایت برای شرکت در امتحانات پایان سال با مشکل مواجه شوند، بخشی از دانش آموزان قمی هم در نهایت در پایان مقطع متوسط اول به حوزه می‌روند.

وی ادامه داد: در درس‌هایی همچون فیزیک و شیمی کمبود دبیر متخصص زن در دبیرستان‌های دخترانه استان قم داریم، در موارد بسیار خاص با رعایت مسائل گزینشی و حراستی استفاده از دبیران مرد به تعداد چهار واحد درسی در این مدارس با مجوز آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، البته اولیای دانش آموزان باید موافقت کنند.

استفاده 20 هزار دانش آموز قمی از سرویس حمل و نقل

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: حدود 20 هزار دانش آموز در استان از سرویس حمل و نقل استفاده می‌کنند که 12 شرکت برای حمل و نقل این دانش آموزان معرفی شدند، در 81 پایگاه توسط 60 تولیدکننده، توزیع لباس را برای دانش آموزان قمی داشتیم و استفاده از پارچه ایرانی مورد تاکید بود.

شیخ الاسلام با اشاره به نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در استان قم اظهار کرد: این زنگ در دبیرستان دین و دانش نواخته می‌شود که شهید بهشتی این مدرسه را تاسیس کرد، بزرگانی همچون شهید باهنر و آیت‌الله مکارم شیرازی جزو دبیران مدرسه بودند، دبیرستان دین و دانش مدرسه ماندگار می‌شود و بیش از 50 سال قدمت دارد.

سید علی محمدی در ادامه این جلسه گفت: رشد تعداد دانش آموزان استان قم و کمبود معلمان در استان مشهود است و استان قم یک استان مهاجرپذیر است، امسال 13 هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان اضافه می‌شود، از دی ماه کمیته ای تشکیل دادیم تا با وجود رشد دانش آموزان در فضای آموزشی به مشکل مواجه نشدیم.

کمبود 2064 معلم در مدارس قم

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در نواحی دو و سه شهر قم قضای آموزشی افزایش نکرد اما کلاس‌ها افزایش یافت، در استان قم دو هزار و 64 نفر کمبود نیروی انسانی داریم.

وی افزود: در سال جاری کلاس درس بدون معلم در استان قم نداریم، همچنین امسال شاهد استقرار پایه دوازدهم در مدارس قم هستیم و دوره پیش دانشگاهی حذف شده است، برای آموزش معلمان پایه دوازدهم دوره ضمن خدمت برگزار می‌کنیم.

ثبت نام 98 درصد دانش آموزان قمی در مدارس

علیرضا یاری در بخش دیگری این جلسه با اشاره به ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان قم اظهار کرد: بیش از 98 درصد دانش آموزان استان ثبت نام کردند، شهر قم یک شهر مهاجر پذیر است و پوشش تحصیلی در این شهر قابل قبول است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم افزود: امسال توزیع به موقع کتاب‌های درسی در استان قم انجام شد، اکثر مدارس استان کتاب‌های درسی را در قم گرفتند، کلیه واحدهای آموزشی قم برنامه‌های آموزشی شان آماده است و زنگ شروع مدارس استان در دبیرستان دین و دانش با حضور استاندار زده خواهد شد.

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه گفت: آموزش و پرورش برای پرورش دانش آموزان تلاش می‌کند و همه ادارات باید برای کمک به این دستگاه پیشگام باشند تا محیط مناسبت تری برای فرزندان مهیا شود.

استاندار قم ادامه داد: از دو سال پیش با توجه به گردش مالی بالای تولید لباس دانش آموزان استان، این کار در خود شهر قم صورت گرفت، برخی از تولیدکنندگان به تعهدات خود عمل نکردند و باید با آن‌ها برخورد شود، باید در سال آینده سفارش پارچه برای تولید لباس دانش آموزان قم از پیش انجام شود تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

صادقی با اشاره به مدارس مساجد محور در استان قم خاطرنشان کرد: با ورود مساجد در زمینه آموزش مخالف نیستیم، اما باید این کار از مسیر خود صورت بگیرد، کانون مساجد یا هر سازمانی دیگر باید با کسب مجوز از آمورش و پرورش به این زمینه ورود کند و گرنه جلوی آن گرفته می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار