تابناک گزارش می دهد؛
شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در دهدشت چهارشنبه شب همزمان با نهمین شب محرم الحرام و شب عاشورای حسینی به سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداختند.
کد خبر: ۶۵۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰ 20 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، امسال همانند سال های قبل همزمان با نهمین شب محرم الحرام و شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش در دهه اول محرم در سراسر شهرستان کهگیلویه در تمامی مساجد، هییات و حسینه ها با شور و اشتیاق خاصی برگزار شد.

حضور در مراسم شب عاشورای امام حسین (ع) برای محبان اهل بیت معنای دیگری دارد.

دوستداران سالار شهیدان به ویژه جوانان در شب های محرم به ویژه ایام تاسوعا و عاشورا سعی دارند خود را به یکی از محافل عزاداری برسانند تا پرچم حسینی را برافراشته کنند.

امشب نیز مانند شب های گذشته تعدادی از محبان و عاشقان حسینی در هییت امامزاده جابر (ع) دهدشت سنت حسنه نذورات حسینی را احیا کرده و سینه زنان و عزاداران را اطعام کردند.

مردان و زنان و دیگر عزاداران به ویژه جوانان، عمدتاً در حالی که جامه سیاه بر تن داشتند، با ابراز ارادت و دلدادگی عاشقانه در مراسم سوگواری مشارکت داشتند.

حجت الاسلام حسینی طلب امام جمعه دهدشت و حاج آقای شیخ نعمتی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و مهندس هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ و دیگر مدیران و مسولان در کنار مردم عزادار در مراسم سوگواری شب عاشورای امام حسین (ع) در هییت امامزاده جابر حضور پیدا کردند.

امشب نه تنها شهر دهدشت، بلکه بسیاری از شهرهای کهگیلویه بزرگ از جمله چرام، لنده، سوق، قلعه رئیسی و دیگر شهرها نیز شاهد حضور دوستداران سرور و سالار شهیدان در مراسم عزاداری شب عاشورا در هیات های مختلف بودند.

در شهر دهدشت، محبان اهل بیت در هیأت عاشقان حسینی امامزاده جابر (ع) که از سال 1372 تاکنون فعال است، مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی را برگزار کردند.

در این مراسم مردان و زنان، بزرگترها و کوچکترها، جوانان و نوجوانان در کنار همدیگر در این مراسم حضور داشتند و در سوگ امام حسین (ع) در شب عاشورای حسینی بر سر و سینه زدند.

 

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار