تابناک هرمزگان- هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش روسای کمیسیون های شورا در سال اول شورای پنجم تشکیل شد.
کد خبر: ۶۵۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 19 September 2018

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

 دشمن به دنبال این است که رزمایش حسینی را به همایش حسینی تبدیل کند

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: قیام اباعبدالله الحسين(ع)، جامعیتی همچون جامعیت قرآن داشت و متعلق به یک قشر، مذهب، فرد و  یا یک دین نبود.

پرویز سالاری در نطق پیش از دستور هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با تسلیت ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) بیان داشت: مصادف شدن ایام نهضت اباعبدالله الحسين و قیام عاشورا با هفته دفاع مقدس و زنگ مهر هشداری برای همه مسئولین، نخبگان و اندیشمندان در جهت مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری برای تعلیم و تربیت و استفاده از الگوی بی بدیل نهضت امام حسین که در هشت سال دفاع مقدس، دلاورمردان ایرانی با الگو گرفتن از خط سرخ شهادت توانستند عزت و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

سالاری با اشاره به اینکه ایام عاشورا درسها و عبرت های زیادی همچون ایثار، از خود گذشتگی، امر به معروف و نهی از منکر، صبر، بردباری و مهمتر از همه بصیرت به همراه داشت، بیان کرد: باید به درس ها و عبرت های عاشورا توجه داشته باشیم و به همین دلیل است که دشمن روی این موضوع حساس شده است و آیت ا.... های لندن نشین را برای تحریف عاشورا تربیت کرده است و دشمن به دنبال این است که رزمایش حسینی را به همایش حسینی تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نشانه های بلوغ سیاسی فهم اجتماعی، مسئولیت پذیری و ظرفیت شناسی است و شورا به عنوان یک ظرفیت و نهاد در اختیار ما است و برای ارتقاء و اثر بخشی این نهاد می بایست از همه ظرفیت های نخبگان، دانشجویان، دانشگاهیان و حتی خود اعضای شورا استفاده بهینه شود.

سالاری در ادامه افزود: ما اعضای شورای شهر می توانیم با وحدت و انسجام و همراهی یکدیگر این نهاد را ارتقاء دهیم که ارتقاء حقوق شهروندی را به همراه خواهد داشت. 

سالاری بیان کرد: شورا نهاد سیاسی نیست بلکه یک نهاد فرهنگی اجتماعی است که برای دفاع از حقوق شهروندی و همچنین نظارت بر مدیرانی که کار خدمات شهری عهده دار هستند تشکیل شده است و ما اعضای شورا باید با یک مسیر و هدف مشخص بتوانیم این مهم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

 رئيس شوراي اسلامي شهر بندرعباس در هفتاد و يكمين جلسه رسمي شوراي شهر با دستور كار "گزارش كميسيون هاي تخصصي شورا در يكسال اول" ، عنوان كرد:

در انتخابات كميسيون های تخصصی، نهايت سعي ما بر شفافيت و درستي اجراي انتخابات بوده است، شايد در هيچ دوره اي از شورا ، با اين كيفيت و حساسيت روساي كميسيون ها انتخاب نشدند ، بديهي است هر كسي نسبت به مقبوليت خود راي گرفته است. كساني كه در اين خصوص اعتراض دارند مشكل را در عملكرد خود ببينند، كار شورا، كاري جمعي است و بر اساس تعامل انجام ميشود، لذا هر گونه تك روي و عدم تعامل با شكست روبرو ميشود، همانطور كه مستحضر بوديد تمامي اعضاء حق حضور در انتخابات كميسيون ها را داشتند و براي حفظ حقوق همه ،حتي نام فرد غايب نيز در اين راي گيري لحاظ شد، لذا معتقدم، هر كسي به اندازه مقبوليت راي آورده و انتخاب شده است.

فيصل دانش اشاره كرد: طبق قانون، هر عضوي از شوراهاي اسلامي شهرها، ميبايست حداقل عضو يكي از كميسيونهاي تخصصي باشد، لذا عدم حضور احدي از اعضاء در كميسيون مربوطه بعنوان غيبت در كميسيون محسوب خواهد شد. لذا همكاران محترم نسبت به اين امر دقت لازم را داشته باشند.

دانش افزود: طبق تصميم هيئت رييسه، مقرر گرديد مطابق قانون، منبعد روساي محترم كميسيون هاي شورا ميبايست در صحن علني گزارش ماهيانه ارائه دهند و جوابگوي افكار عمومي باشند، همچنين وي اشاره كرد، كميسيون ها مخيرند مشاوريني متخصص و با تجربه اختيار نمايند، كه حكم اين مشاورين بعد از تاييد، توسط رييس، زده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بایستی کمیسیون ها فعال تر و قویتر از قبل عمل کنند و تعداد جلسات و جمعیت حاضر در کمیسیون ملاك نبوده، بلکه باید کیفیت کار کمیسیون ها اهميت بيشتري داشته باشد.

دانش افزود: کمیسیون های شورا باید از روزمرگی در بیایند و فقط منتظر ارائه نامه از سوی شهرداری و مردم نباشند و اعضای کمیسیون ها طرح و برنامه ارائه دهند تا معضلات و مشکلات مردم و شهرداري حل شود. وی گفت : همه ی کمیسیون ها، بعنوان کمیسیون اصلی شورا هستند و هیچ کمیسیون فرعی در شورا وجود ندارد و اعضای کمیسیون ها باید در جلسات کمیسیون حضوری فعال داشته باشند.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس و رئیس سابق کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر گفت: با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت متخصصین به دنبال بالا بردن ظرفیت تخصصی کمیسیون بودیم.

کیانوش جهانبخش در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش عملکرد روسای کمیسیون های شورا در سال اول شورای پنجم برگزار شد، در تشریح عملکرد کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: سال گذشته کمیسیون عمران 27 جلسه با 63 مصوبه که 9 مصوبه آن تصویب و ابلاغ شده به خود اختصاص داده است.

جهانبخش بیان داشت: به لحاظ اینکه تخصص لازم در زمینه عمران را نداشتیم از خرد جمعی و ظرفیت متخصصین و سه مشاور از دانشگاه های هرمزگان در این کمیسیون حضوری موثر داشتند و به دنبال این بودیم که ظرفیت تخصصی کمیسیون را بالا ببریم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تدوین تفاهمنامه با دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت های دانشجویی جهت کار آموزی و ظرفیت های آزمایشگاهی و تخصصی دانشگاه ها به دنبال این بودیم که کارهای عمرانی با کیفیت بیشتر و هزینه کمتری انجام شود.

جهانبخش خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیش از 50 درصد بودجه شهرداری متعلق به حوزه عمرانی است مردم انتظار دارند که در حوزه عمرانی در شهر گام های مثبتی برداشته شود.

رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر در پایان گفت: در کمیسیون عمران به دنبال این بودیم که پروژه ها بومی سازی شوند و تلاش کنیم که شرکت هایی در مناقصات شهرداری شرکت کنند که ثبت آنها در هرمزگان صورت گرفته باشد.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:پیگیری طرح تفصیلی شهر بندرعباس در دستور کار کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قرار گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس گفت: پیگیری طرح تفصیلی شهر بندرعباس از سوی شورای شهر به شهرداری پیشنهاد داده شد و در دستور کار شهرداری بندرعباس قرار گرفته که حدود 90 درصد آن پیش رفته و به زودي اتمام و ابلاغ می شود.

جواد بلارک در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش عملکرد روسای کمیسیون های شورا در سال اول شورای پنجم تشکیل شد، بیان داشت: با همراهی اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی 15 جلسه با 60 مصوبه حاصل کمیسیون فوق در یکسال گذشته بوده است.

بلارک گفت: نظارت بر عملکرد پروژه های حوزه شهری با حضور کارشناسان شهرداری انجام شد و همچنین به لحاظ ضرورت نیاز بود که بازدید میدانی از درخواست های شهرداری جهت تغییر کاربری داشته باشیم.

وی افزود: شرکت در جلسات شورای فنی بصورت هفتگی، توسعه نرم افزار در قالب الکترونیکی شدن صدور مجوز ها، بررسی پرونده های ارسالی شهرداری به شورای شهر، تصویب لایحه تشویقات و انعقاد 126 تفاهمنامه با مردم محله چاهستانی ها در محل پروژه از مهمترین اقدامات صورت گرفته کمیسیون معماری و شهرسازی در یکسال گذشته بوده است.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

 رئیس کمیسیون اقتصاد،برنامه ریری،بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: به دنبال این هستیم که بودجه سال 98 شهرداری را به گونه ای تنظیم کنیم که 70 درصد آن عمرانی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: این کمیسیون در یکسال گذشته 36 جلسه با 41 مصوبه داشته است که همه ی اعضای کمیسیون به دنبال تنظیم و تدوین بودجه متناسب با محلات شهر بندرعباس هستند.

عسکری زاده گفت: بازدید از تمامی مناطق و سازمان های شهرداری، مذاکره با استانداری و در راس آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش بودجه، مذاکره با بعضی صنایع، بررسی و وضعیت تملک محله چاهستانی ها و محله آیت الله غفاری، تهیه پیش نویس سند راهبردی شهر بندرعباس، برنامه ریزی برای کلاس های آموزشی و بازدید از این کلاس ها از کارهای کمیسیون فوق در یکسال گذشته بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه افزود: تقویت بخش خصوصی، فراهم نمودن شرایط برای افراد توانمند اقتصادی، وضعیت اشتغال با حمایت بخش خصوصی، ایجاد مکان گردشگری در نوار ساحلی از دغدغه های اعضای کمیسیون اقتصاد،برنامه و بودجه شورای شهر بوده است.

عسکری زاده بیان کرد: جلسه بررسی روند راهکار مشخص شدن هدف در شهرداری بندرعباس و همچنین جلساتی در خصوص حفاظت از محیط مستمر و بهینه پایداری محیط زیست شهری و تقویت و اشاعه حقوق شهروندی از عملکرد این کمیسیون در یکسال گذشته بوده است.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

 عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس و رئیس سابق کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در یکسال گذشته کمیسیون خدمات شهری با 23 جلسه و 25 مصوبه در زمینه های مختلف شهری ورود کرده است.

فرزانه آرامش بیان داشت: اضافه نمودن دو ایستگاه تفکیک زباله، کاهش هزینه در جمع آوری زباله و تنظیف شهری، حذف خودروی روباز در جمع آوری زباله و استفاده از خودروهای مکانیزه در حوزه جمع آوری پسماند و آموزش کارگران خدمات شهری بخشی از عملکرد این کمیسیون در سال گذشته است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس گفت: در بخش فضای سبز ایجاد خزانه و تولید گل فصلی در نهالستان شهرداری و ایجاد فضای سبز و خرید پرنده برای باغ پرندگان انجام شد.

آرامش در ادامه بیان داشت: در بحث فرهنگی برگزاری هفته سلامت دو راهی ایسینی و برگزاری المپیاد آبی ساحلی برای اولین بار از عملکرد این کمیسیون بوده است.

وی افزود: در زمینه تخلفات شهری ، بیش از 70 مورد رفع تصرف اراضی ،180 مورد رفع سد معبر خودرویی ، جمع آوری 600 مورد دستفروش و گاری دستی و جمع آوری 200 مورد قلیان فروش در سطح شهر انجام شده است.

آرامش در پایان خاطرنشان کرد: احداث 10 باب مغازه جهت انتقال سنگ فروشان در محل آرامستان، خرید دو دستگاه آمبولانس،ایجاد بانک اطلاعاتی اصناف و پیگیری و جابجایی صنوف مزاحم از سطح شهر از دیگر عملکرد کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری بوده است.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

 کمیسیون حقوقی یکی از مهمترین کمیسیون های شورای شهر است

 

رئیس سابق کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: کمیسیون حقوقی یکی از مهمترین کمیسیون های شورای شهر است که هم بحث نظارت و هم بحث دستورالعمل هایی که در شورا بحث می شود را می توان در این کمیسیون بررسی کرد.

فاطمه جراره در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش روسای کمیسیون های شورا در سال اول شورای پنجم تشکیل شد، بیان کرد: کمیسیون حقوقی در یکسال گذشته با تشکیل 11 جلسه 19 مصوبه در بر داشته است.

وی افزود: قرار دادهای بسیاری در شهرداری منعقد می شود که حتی خدماتی به شهروندان از این قراردادها ارائه نمی شود.

جراره خاطر نشان کرد: می بایست موضوعات مهمی که قرار است در صحن شورا مطرح شود و یا اینکه حتی به کمیسیون های شورا ارجاع شود، قبل از آن در کمیسیون حقوقی پیگیری شود تا اگر در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد برطرف گردد و این کمیسیون می تواند نقش نظارتی داشته باشد.

در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس چه گذشت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با یک تعامل سازنده با مجموعه دستگاه های فرهنگی می توان از کارهای جزیره ای جلوگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با دستور کار ارائه گزارش روسای کمیسیون های شورا در سال اول شورای پنجم تشکیل شد، بیان داشت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در یکسال گذشته 14 جلسه با 92 مصوبه داشته است و در این کمیسیون بیشتر به خلاء ها و نواقص موجود توجه شد و به دنبال این هستیم که در این زمینه به فقدان زیر ساخت های لازم جهت توسعه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: در بخش ورزش، کاستی های فراوانی وجود دارد و امکانات ورزشی لازم و سالن های ورزشی بویژه برای بانوان در محلات خیلی کم است و اعضای کمیسیون فرهنگی به دنبال این هستیم که با تلاش و همراهی دستگاه های مربوطه این نقیصه مهم را بر طرف کنیم.

عامری راه اندازی فرهنگسرای محلات از سوی شهرداری را اقدامی ارزنده دانست و گفت: فقدان پایگاه های قرآنی و تجهیز کتابخانه ها همچنان محسوس است.

وی افزود: در بخش اجتماعی، پایگاه های مشاوره خانواده نیاز به زیر سازی دارد تا مهارت های خانواده در فرهنگسراها آموزش داده شود.

وی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی می بایست شورا مصوب کند که یک دوره تربیت مربی ویژه خانواده ها برگزارشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت نخبگان و مشاوران فرهنگي اجتماعی دانشگاه ها و حوزوی در این کمیسیون استفاده شده است که باید با تشکیل یک کارگروهی فعال از این مشاوران و ظرفیت ها در شورای اجتماعی محلات استفاده بهینه صورت گیرد.

 انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار