تابناک گزارش می دهد؛
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه روز پنج شنبه 22 شهریورماه سال جاری با حضور فرماندار کهگیلویه و مدیران شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 15 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری و با اشاره به اهمیت کتابخوانی عنوان کرد: کتاب خواندن لذت فراوانی دارد و مطالعه آن بسیار مهم است.

وی افزود: مطالعه کتاب یک مهارت است که توانایی خواندن افکار دیگران را به انسان می دهد.

جعفر نیکبخت اظهار داشت: ایجاد آرامش فردی و تقویت ذهن از فواید کتابخوانی است و باعث میشود که انسانها دچار آلزایمر و فراموشی نشوند و باعث افزایش گنجینه لغات انسان شده و افسردگی را درمان می کند.

وی گفت: میزان سرانه رشد مطالعه در سطح شهرستان بسیار پایین است و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

در ادامه جلسه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری کتابخانه های عمومی شهرستان در بعد فرهنگی و عمرانی ارایه نمود.

وی در ادامه همکاری و همدلی اعضای انجمن در اجرای مصوبات جلسه قبل را عملی دانست.

عیسی روح الامین اظهار داشت: پرداخت نیم درصد شهرداری به کتابخانه ها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه کتابخوانی است و نیاز است که شهرداری ها به ویژه شهرداری دهدشت در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

سپس جلسه با دستور کار پرداخت نیم درصد شهرداری به کتابخانه های عمومی کهگیلویه و همچنین پیگیری پروژه ساختمان نیمه کاره کتابخانه در محله شاهد و نیز راهکارهای مناسب جهت بالا بردن سرانه مطالعه مفید در شهرستان ادامه داشت و رییس کتابخانه های عمومی شهرستان از شهردار دهدشت به جهت همکاری در سال 96 تشکر کرد و تعامل و همکاری مجدد ایشان را در سال 97 ضروری دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ضمن سپاس از فرماندار محترم به جهت مدیریت جلسه، عنوان کرد: اهمیت دادن به جلسات انجمن بسیار مهم و جدی است و خروجی برنامه های فرهنگی و ترویجی اداره کتابخانه های عمومی نیز بسیار مفید است.

سید ایرج کاظمی جو اظهار داشت: از تمام مدیران شهرستان درخواست میکنم که عضو کتابخانه های عمومی شهرستان شوند.

وی افزود: جلسات انجمن کتابخانه ها باید با حضور تمامی اعضا و به صورت منظم برگزار شوند.

دبیر انجمن کتابخانه ها تآکید کرد: در فضای مجازی گروهی با عنوان گروه همخوانی برای مدیران تشکیل شود و در آن گروه، کتاب های مفید و سودمند برای مدیران و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی شوند.

کاظمی جو ابراز کرد: باتوجه به اینکه بیشتر دانش آموزان از فضای کتابخانه برای مطالعه کتب درسی استفاده می کنند، نیاز است که در این مورد با آموزش و پرورش تدابیر لازم اندیشیده شود.

در پایان این جلسه مواردی مصوب شد که این موارد شامل؛

( 1 ) مصوب شد شهرداری سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی کهگیلویه را در سال 97 به طور کامل پرداخت نماید.

( 2 ) مصوب شد صورتجلسه مصوبات به ادارات مربوطه ارسال و نسبت به اجرا شدن آنها پیگیری شود.

( 3 ) مصوب شد رییس اداره راه و شهرسازی مدارک و مستندات مربوط به پروژه کتابخانه واقع در محله شاهد را تا دوشنبه آینده جهت ایجاد توافقات لازم به فرمانداری دهدشت ارسال نماید.

( 4 ) مصوب شد شهرداری دهدشت مانعی برای پیمانکار پروژه کتابخانه محله شاهد ایجاد نکند تا در طی پروسه زمانی، وضعیت پرداخت عوارض آن مشخص شود.

 ( 5 ) مصوب شد که در مدارس آموزش وپرورش، نشست های مدرسه ای با موضوعات مفید و سودمند به صورت جمع خوانی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش صورت بگیرد.

( 6 ) مصوب شد که در فضای مجازی گروه همخوانی تشکیل و مدیران و علاقمندان به کتابخوانی در این گروه اضافه شوند و فایل پی.دی.اف کتابهای مفید و سودمند معرفی شوند تا اینکه دسترسی به کتابهای مفید و کمیاب بدون هیچ نوع محدودیتی آسان صورت بگیرد.

 ( 7 ) مصوب شد با همکاری نهضت سواد آموزی نسبت به تهیه کتب نوسوادان در بخش های نوسوادان در تمامی کتابخانه های عمومی جهت استفاده مفید اعضا صورت بگیرد.

 

تنظیم گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار