برخورد سیاسی با مدیران ارشد شهرداری و کارمندان رسمی ای که در دوره گذشته مدیریت شهری تهران در این مجموعه پست و مقامی داشته اند، این روزها به یک اعتراض گسترده تبدیل شده است. آنچه در این میان اهمیت دارد، این است که معاونت منابع انسانی شهرداری تهران حتی به مدیران اصلاح طلبی که در دوره گذشته در مجموعه شهرداری تهران مشغول به کار بودند نیز رحم نکرده و حتی برابر قوانین حقوقی به آنها پرداخت نمی کند. یکی از این مدیران ارشد شهرداری تهران، علیرضا صادقی است که در دوره گذشته عضو هیات مدیره شرکت خدمات اداری شهر و مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران است. مدیری که رئیس دفتر سیاسی حزب همبستگی بوده و در دولت اصلاحات فرماندار دو شهرستان آباده در استان فارس و الیگودرز در استان لرستان بوده است.
کد خبر: ۶۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 09 September 2018

به گزارش تابناک : مهندس علیرضاصادقی که در دوره مدیریت شهری سابق شهرداری تهران به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران و همچنین نائب رئیس هیات مدیره شرکت خدمات اداری شهر فعالیت می کرده است، این روزها به عنوان یک اصلاح طلب معترض از رفتاری است که در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به وی و سایر مدیران ارشد شهرداری تهران می شود.

 

صادقی درباره سابقه فعالیت خود به عنوان یک اصلاح طلب به خبرنگار تیتر شهر گفت: بنده در زمان دولت اصلاحات فرماندار دو شهرستان آباده در استان فارس و الیگودرز در استان لرستان بوده ام. عضو شورای مرکزی حزب همبستگی و رئیس دفتر سیاسی این حزب هستم. در واقع یک اصلاح طلب که دردوره سابق مدیریت شهری فعالیت خود را از شهردار ناحیه بودن شروع کرده و کارمند رسمی این مجموعه هستم.

 

وی ادامه داد: در در گذشته به دلیل اصلاح طلب بودن در دولت نهم کنار گذاشته شدم. به هر حال در آن زمان اعتقاد بر این بود که مدیران اصلاح طلب نباید پست های مهمی داشته باشند. به هر حال به خاطر تعهدی که به حزبم داشتم باید هزینه پرداخت می کردیم و این اتفاق نیز افتاد. اما حرف من این است که اگر در دولت گذشته به عنوان یک اصلاح طلب کنار گذاشته شدم؛ به هر حال این اتفاق قابل توجیه است اما به رغم آنکه کارمند رسمی شهرداری تهران هستم به عنوان یک اصلاح طلب در دوره ای که همه ادعای اصلاح طلبی دارند، کنار گذاشته شده ام.

 

این مدیر ارشد شهرداری تهران بیان کرد: بنده در مجموعه شهرداری تهران کار را از رتبه های پایین مدیریتی شروع کردم. یک زمانی شهردار ناحیه 4 منطقه 3 بودم و بعد معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 17 شدم. بعد نیز مشاور معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار تهران، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان پارک ها و پارک سوارهای شهر تهران و عضو هیات مدیره شرکت خدمات اداری شهر تهران در دوره گذشته بوده ام. اما متاسفم که باید اعلام کنم امروز رفتاری که اصلاح طلب های شورا و شهرداری تهران با افرادی مانند بنده می کنند، هیچ وقت افرادی مانند احمدی نژاد با اصلاح طلب ها نکردند.

 

به اعتقاد وی؛ حداقل افرادی مانند احمدی نژاد تکلیف شان به عنوان اصولگراها با ما که اصلاح طلب بودیم؛ مشخص بود اما نه تنها تکلیف اصلاح طلب ها با هم حزبی های خود به هیچ عنوان مشخص نیست بلکه با ما کاملا ناجوانمردانه برخورد می کنند. به این علت که متاسفانه در دوره کنونی در شهرداری و شورای شهر تهران به جای اینکه مدافع حقوق مردم باشند؛ یک نگاه کاسب کارانه وجود دارد. در حالی که اصلاح طلبان شورا و شهرداری تهران به این موضوع فکر کنند که مردم تهران 2 میلیون رای به صندوق انداختند تا افرادی که نگاه مردمی داشته و مدافع حقوق آنها هستند روی کاربیایند اما باز شاهد این مساله هستیم که نگاه های سیاسی، حزبی و قومیتی برای پیش بردن اهداف خاص عده ای بر این مجموعه حکم فرما شده است.

 

آقای افشانی! خبر دارید در معاونت منابع انسانی چه برخوردی با مدیران ارشد شهرداری تهران می شود؟/ مردم به اصلاح طلبان رای ندادند تا نگاه قومیتی و حزبی در شهرداری تهران حاکم شود!

 

صادقی یادآور شد: بنده با این رزومه کاری ای که دارم اما متاسفانه در طول 5 ماه اخیر شاهد این مساله بودم که حقوقم را به صورت حقوق پایه واریز و حتی یک ماه نیز حقوقی به بنده نداده اند. اعتقاد دارم که بی حرمتی از این بدتر نمی شود که با یک هم حزبی و مدیر ارشد شهرداری تهران این گونه برخورد شود ان هم در شرایطی که طبق قانون باید نصف حقوق یک مدیر باید به من و مدیران ارشد دیگری که در این شرایط هستیم پرداخت شود.

 

وی با بیان اینکه بنده اعتراض خودم را از این برخورد ناشایست به حزب همبستگی نیز اعلام کرده ام تاکید کرد: من عضو شورای مرکزی حزق همبستگی هستم عضو شورای هماهنگی نهاد و مدت ها رئیس دفتر سیاسی این حزب بوده ام. حزب همبستگی در حال حاضر یک نماینده در شورای شهر به نام محمد سالاری را دارد. اما وقتی این برخورد با من و با این سبقه سیاسی و حزبی می شود، وای به حال دیگران.

 

اگر اکنون با صدای بلند اعتراض می کنم تنها برای خودم نیست بلکه از این مساله ناراحت هستم که با بقیه کارکنان صدیق و شایسته شهرداری تهران و کارمندان رسمی شهرداری تهران چه برخوردی می شود و معلوم نیست معاونت منابع انسانی، اداره کل انتصابات و تشکیلات چه سرنوشتی را برای آنها رقم می زند.

 

علیرضا صادقی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم شهردار تهران از اتفاقاتی که در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران روی می دهد، با خبرنیست؛ گفت: بنده شهردار تهران را می شناسم و آدم شریفی است اما معاونت منابع انسانی و در راس آن مدیر کل منابع انسانی و مدیرکل انتصابات مدیران در مجموعه شهرداری تهران هرتصمیمی که دلشان می خواهد می گیرند و برخورد ناشایستی با کارمندان شهرداری تهران انجام می دهند.

 

به اعتقاد وی؛ متاسفانه این رویکرد در منابع انسانی شهرداری تهران نگران کننده است چرا که با ما که اصلاح طلب هستیم این گونه برخورد می کنند معلوم نیست با بقیه چه کار می کنند.

 

این مدیر ارشد شهرداری تهران افزود: بنده از شهرداری تهران استعفا داده ام و اتفاقا متن استعفای خودم را نیز در شبکه های مجازی منتشر کردم. در البته در این استعفا به طنز و کنایه عنوان کردم که اصولگرا هستم در حالی که اصلاح طلبم اما می خواستم به کنایه بفهمانم که اگر اصولگرا بودم و این برخورد با من می شد؛ قابل فهم و درک بود.

 

وی ادامه داد: قبلا مدیر عامل سازمان پایانه ها و عضو هیات مدیره خدمات اداری شهر بودم اما در دوره جدید هیچ پست و مقامی نداشته ام به این دلیل که در دوره قبل یکی از مدیران ارشد شهرداری تهران بودم. در این مدت تنها عضو هیات مدیره خدمات اداری شهر بودم که اکنون نیز از این پست استعفا داده ام تا راحت بتوانم حرفم را بزنم.

 

علیرضا صادقی با اشاره به سایر سوابق مدیریتی خود در دوره دولت اصلاحات بیان کرد: در اوج دوران اصلاحات سردبیر روزنامه همبستگی بودم. به عنوان یک کارمند سیاسی و عقبه سیاسی شفافی که دارم این برخورد، متاسفانه برخورد ناشایستی با ما می شود. این در حالی است که در دوره قبل در زمان انتخابات ستاد شورایاری شهر تهران که 2000 نفر در جریان این انتخابات رد صلاحیت شدند بنده جانشین آقای سالاری بودم و پرونده همه را بررسی و تایید صلاحیت های لازم را انجام دادم.

 

از این متاسفم هستم که با من که خودی اصلاح طلب ها بودم این رفتار را با من می کنند پس ببینید که با مدیران دیگر شهرداری تهران چه برخوردی دارند. اکنون نیز در نظر دارم تا تقاضای مرخصی بدون حقوق به عنوان کارمند رسمی شهرداری تهران بدهم تا زمانی که اصلاح طلبان در این مجموعه هستند، تمایلی به دریافت حقوق از این مجموعه را ندارم.

 

وی درباره سرنوشت سایر مدیران ارشد شهرداری تهران که در دوره قبل معاون شهردار، شهردار مناطق و رئیس سازمان ها و شرکت های تابعه بودند؛ به خبرنگار تیتر شهر توضیح داد: تنها من نیستم که این برخورد ناشایست را انجام می دهند بلکه تعداد زیادی از مدیران ارشد شهرداری تهران که معاون شهردار تهران، شهردار مناطق و یا روسای سازمان ها و شرکت های وابسته به این مجموعه بودند شرایطی مانند من را دارند.

 

با 11 نفر از مدیران ارشد شهرداری تهران را اداره کل انتصابات به این شیوه با برخورد شده است نه جایی به این مدیران می دهند که در آنجا حضور داشته باشند و نه حقوقی به آنها می دهد. این در حالی است که تمام این افراد هم کارمند رسمی شهرداری تهران هستند.

 

به گفته این مدیر ارشد شهرداریتهران؛ اجحافی در حق این مدیران در حال انجام است که هیچ کسی از این موضوع خبر ندارد. اگر این افراد اصولگرا بودند و این رفتار با آنها می شود شاید قابل توجیه باشد اما من در حالی اعتراض به این رفتار دارم که خودم یک اصلاح طلب هستم.

 

وی بیان کرد: شهرداری محل تفکیک مدیران به عنوان اصولگرا و اصلاح طلب نیست. شهرداری حوزه سیاسی نیست که این گرو کشی ها در آن انجام شود، بلکه یک نهاد خدمات رسانی است.

 

فرض کنیم که این مدیران اصولگرا بودند اما مدیر و کارمند رسمی این مجموعه هستند و باید به شیوه انسانی با آنها برخورد شود. متاسفانه معاونت منابع انسانی شهرداری تهران نه به جریان سیاسی، نه به انسانیت و نه به حقوق اداری به هیچ کدام اعتقادی ندارد.

 

استعفایم را برای رئیس شورای شهر تهران فرستاده ام و تا هفته آینده آنقدر اعتراض می کنم که وضعیت مدیران ارشد شهرداری تهران که در سابق مشغول به فعالیت بوده اند مشخص شود.

 

صادقی در انتها یادآور شد: آیا مردم تهران 2 میلیون رای به نام اصلاح طلبان به صندوق های رای ریختند که نگاه قومیتی در شهرداری تهران حاکم شود؟ تیم شهرداری با ذره بین دنبال هم قومیتی های خود در کوه های زاگرس هستند تا آنها را به این مجموعه بیاورند! سوال من این است: آیا مردم به اصلاح طلبان رای دادن که نگاه و نگرش های سیاسی و قومیتی در این مجموعه حاکم شود؟ مردم رای دادند تا شایسته سالاری حاکم شود!

 

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار