مدیرکل پایگاه منطقه ای انتقال خون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از این اهدا کننده گفت : اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند کاری ارزشمند است و از این کار فرهنگی، ارزشی و انسانی استقبال می شود.
کد خبر: ۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ 21 February 2015
جنیدی متولد 1341 از هموطنان تهرانی است که در شهرستان پیشوا زندگی می کند او امروز به گیلان شهر رشت سفر کرده و میهمان انتقال خون استان شده است.

اهدای خون را از سال 58 شروع کرده و از سال 90 تصمیم گرفت که طرح جدیدی را برای اهدای خون با سفر به استان های مختلف به اجرا درآورد.

این اهداکننده خون با اجرای طرح سفر به مراکز استان های مختلف برای اهدای سلامتی به هموطنان تاکنون به شهر های اراک ، اردبیل ، ارومیه ، اصفهان ، اهواز ، ایلام ، بجنورد ، بوشهر ، بندر عباس ، بیرجند، تبریز، تهران ، خرم آباد و امروز به شهر رشت سفر کرده است.

جنیدی به خبرنگار ایرنا، گفت: زاهدان ، زنجان ، ساری ، سمنان ، سنندج و یزد به ترتیب در برنامه های بعدی سفرش قرار دارد.

وی با بیان اینکه حداقل سالی چهار تا پنج بار برای اهدای خون اقدام می کند، افزود : اهدای خون نشانه عشق به همنوع و کمک به بیماران نیازمند است .

این اهداکننده خون از مردم خواست تا در این کار خداپسندانه اقدام کنند.

مدیرکل پایگاه منطقه ای انتقال خون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از این اهدا کننده گفت : اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند کاری ارزشمند است و از این کار فرهنگی، ارزشی و انسانی استقبال می شود.

'علی داوودی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به مصرف بالای خون در گیلان افزود : این استان دومین مصرف کننده خون در کشور است.

وی اظهار داشت : شاخص پیرشدن استان و به دنبال آن افزایش بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات ، توریسم درمانی و بیماری فاویسم در فصل بهار از جمله دلایل مصرف بالای خون در استان گیلان است. 

وی خاطر نشان کرد : 10 درصد جمعیت تالاسمی کشور شامل هزار و 200 بیمار تالاسمی در استان گیلان زندگی می کند که این تعداد هر ماه سه الی چهار بار به تزریق خون نیاز دارند.

سال گذشته ، 80 هزار واحد خون و بیش از 200 هزار فرآورده خونی در بیش از 30 بیمارستان استان گیلان توزیع شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار