استاد برجسته بازاریابی :
مدرس دانشگاه ایندیانای آمریکا در سمینار و کارگاه تخصصی مدیریت و ارتقا برند که در هتل مشیرالممالک یزد برگزار شد با بیان اینکه برند سبب استقرار پایدار در بازار می شود ، تاکید کرد: برند سبب افزایش سهم فروش می شود.
کد خبر: ۶۵۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 03 September 2018

دوازدهم شهریورماه، دکتر محمد بلوریان استاد برجسته تبلیغات و بازاریابی در سمیناری که توسط شرکت تابان و با همکاری پارک علم و فناوری یزد با حضور بیش از 50 صنعتگر و فعال حوزه اقتصاد و بازاریابی برگزار شد؛ به تدریس تخصصی مدیریت و ارتقا برند پرداخت.

دکتر بلوریان تهرانی با بیان اینکه هر رقیب یک کتاب اطلاعات و یک مرجع تحقیقاتی است؛ عنوان کرد: یک فعال اقتصادی باید شناسایی و تحلیل عملکرد رقبا را در اولویت کاری و تحقیقاتی خود قرار دهد. وی باید بداند رقبا از چه تکنولوژی استفاده می کنند و رضایت مخاطبان آن صنعت از محصول ارائه شده چیست و سپس به تحلیل داده های گردآوری شده بپردازند.
این استاد تبلیغات و بازاریابی با تاکید بر اینکه کیفیت زمینه ساز رضایت مشتری است؛ اظهار داشت: رضایت را باید در بین برندها جست و جو کرد. فروش، میوه درخت بازاریابی است و فروش قطعی و بدون بازگشت از رضایت مشتریان نشئت می گیرد؛ رضایتی که برند ساز است و نقش به سزایی در برندینگ اشخاص و محصولات دارد.
این استاد دانشگاه با بیان لزوم بهره گیری از لوگو در برندینگ؛ یادآور شد: یک برند مجموعه ای از علائم، رنگ ها، طرح ها و نمادهای ظاهری است که در ذهن ثبت می شود و با استفاده از سمبل های مختلف تحت عنوان لوگو به نحوی معرفی شود که مصرف کننده کالای ارائه شده را با این لوگو نسبت به سایرین متمایز کند.
وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است محصول بمیرد اما اگر برند پا به پای تکنولوژی حرکت کند نه تنها نمی میرد بلکه در ذهن ها جاویدان می ماند و این ویژگی شگفت برندسازی است.
دکتر بلوریان تهرانی با بیان اینکه یکی از اهداف برند مستقر شدن در بازار است؛ عنوان کرد: برند نه تنها سبب افزایش فروش می شود بلکه همکاری با این برند سبب افتخار بالادستی ها و پایی دستی ها نیز می باشد که خود عاملی بر افزایش همکاری سایر مراکز با برند مذکور و افزایش سهم فروش آن می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه با اذعان بر اینکه برند با تبلیغات ساخته نمی شود؛ تصریح کرد: برند که نمادی بر قدرت در بازار است؛ با نحوه ارائه خدمات، کیفیت، انصاف و رضایت مشتری ساخته می شود. باید در نظر داشت که به وسیله تبلیغات باید از برند حمایت کرد و بر بهبود آن همت گمارد.
وی با بیان اینکه طعم و مزه در مواد غذایی، بهداشت و سلامت، بسته بندی، دسترسی و توزیع وسیع، نحوه ویزیت شرکت های پخش، فاصله زمانی ویزیت ها و تحویل به موقع سفارشات از عوامل موثر توجیح برند می باشند؛ اظهار داشت: هرچند عوامل مذکور نقش بسزایی در کیفیت و برندسازی دارند اما باید مدنظر داشت کیفیت را ارائه دهندگان آن تعریف نمی کنند بلکه کیفیت یعنی انتظاراتی که مشتری از محصول و خدمات ارئه شده دارد.
دکتر بلوریان تهرانی با تاکید بر اینکه برند موفق نسل به نسل انتقال می یابد؛ تصریح کرد: اگر برندی موفق قلمداد شود؛ مشتریان خود نخستین مبلغان آن کالا ها خواهند بود. تولیدکننده و ارائه دهنده خدمات باید اولین استفاده کننده از محصولات خود بوده و به آن علاقه داشته باشد تا بتوانند از آن دفاع کنند و ضمن حفاظت از آن به مزیت آن های برند بیافزایند.
این مدرس دانشگاه برند های موفق را تعیین کننده قیمت مرجع عنوان کرد و بیان داشت: برندهای موفق در شرایط و کیفیت های مساوری قیمت بالاتری را طلب می کنند؛ در برابر تغییرات بازار مقاومتر بوده و درصورت لزوم باعث ایجاد تغییرات و تحولات در بازار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: یک برند موفق می تواند با تضمین کیفیت، لزوم کاهش ریسک خریدار و با ارتباط قویتر اعتماد مصرف کننده را جلب کند ضمن آنکه مرکز نواوری، خلاقیت و ارائه کننده خدمات نوین باشد.
گفتنی است دکتر محمد بلوریان مدرس و محقق مارکتینگ، عضو هیئت علمی دانشگاه، مدرس دوره های MBA و DBAلیسانس اقتصاد از دانشگاه تهران (۱۳۴۸)، فوق لیسانس MBA از دانشگاه دولتی کالیفرنیا، دکترای بازاریابی و تبلیغات از دانشگاه ایندیانای آمریکاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار