مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: باید از تکرارهای کلیشه‌ای دست کشید زیرا کودک امروز دیگر کودک دیروز نیست.
کد خبر: ۶۵۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 03 September 2018

وحید کیانی در حاشیه برگزاری سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در اهواز اظهار کرد: متولی برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طبع آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها هستند اما به واسطه تعلق خاطری که مدیر محترم اداره ارشاد خوزستان به کانون پرورش فکری دارد و نیز تمایلی که ما برای پوشش برنامه‌های کودک و نوجوان داریم طی جلسه‌ای مشترک برنامه‌های خودمان را برای برگزاری آبرومندانه مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اهواز هماهنگ کردیم.

وی با اشاره به حوزه وسیع و پر ظرفیت کودک و نوجوان گفت: به گمان من استان خوزستان از این ویژگی برخوردار است که برنامه‌هایی را در سطوح ملی و بین‌المللی در همین ارتباط میزبانی کند. به همین نسبت با توجه به این که سال‌ها از عمر کانون پرورش فکری می‌گذرد هنوز رویداد و یا فستیوالی ملی و بین‌المللی توسط این کانون برگزار نشده است. طی صحبت‌هایی که با مدیران محترم نهادهای فرهنگی استان خوزستان داشته‌ایم بنا داریم تا فرصت جدیدی برای استان خوزستان ایجاد کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تصریح کرد: ظرفیت، امکانات و آمادگی لازم را برای برگزاری رویدادهای مختلف هنری از جمله تئاتر، نمایش عروسکی، شعر، ادبیات داستانی و سینما داریم. لذا از کنشگران خوب فرهنگی و هنری استان خوزستان که به کودک و دنیای کودک احترام می‌گذارند دعوت می‌کنیم تا برای این که استان خوزستان را با نشاط‌تر از همیشه ببینیم با ما همراه باشند.

کیانی ادامه داد: به لحاظ حمایت از این رویدادها می‌توان از نهادهای پر قدرتی مانند نفت، ملی حفاری، مجموعه فولادها و بسیاری دیگر از مجموعه‌ها که در استان خوزستان فعال هستند انتظار داشت تا بخشی از منابع فرهنگی خود را در اختیار نهادهای فرهنگی خوزستان قرار دهند. امیدواریم تا بتوانیم با برگزاری مناسبت‌هایی از این دست کودکان خوب استان خوزستان را با ظرفیت‌های موجود در استان خوزستان آشنا کنیم.

او همچنین گوش‌زد کرد: امروزه در سطح ملی و بین‌المللی کار در حوزه کودک و نوجوان با گونه‌های متفاوت و با ساختارها و بافتارهای مختلفی شکل می‌گیرد که بخش زیادی از جمعیت کودک و نوجوان را پوشش می‌دهد اما بنده اعتقاد دارم اگر این فعالیت‌ها با مفاهیم مرتبط با کودک در عرصه‌های تربیتی، اخلاقی و جهت‌گیری‌های درست هویتی و فرهنگی پیش برود سامان بیشتری خواهد داشت و تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان یادآوری کرد: در این برنامه برخی از کارهایی که ملاحضه کردم در دو موضوع قابل نقد و ارزیابی است؛ یکی این که باید از این تکرارهای کلیشه‌ای دست کشید زیرا به هر روی کودک امروز دیگر کودک دیروز نیست بلکه کودک امروز کودکی خلاق است و او با مفهوم IT آشنایی دارد. به فناوری‌های نو دسترسی دارد. او کودکی است که به‌روزرسانی شده است.

کیانی گفت: امروز باید براساس توانمندی‌های خلاقانه‌ای که کودکان ما دارند به آن‌ها فعالیت‌های جدیدی را ارایه دهیم زیرا هر چه به جلو پیش می‌رویم دنیای کودکان متفاوت‌تر خواهد شد و به دنبال آن ظرفیت‌ها تغییر خواهند کرد. از آن جا که جهان بینی کودکان در جهان امروز متنوع‌تر است و درک درست‌تری از ماهیت زیست دارند باید کارها را مناسب حال کودک امروز تولید کرد چراکه کارهایی که شاید کودکان سال‌های دور را راضی نگه می‌داشت اکنون دیگر مورد رضایت کودکان امروز نیست.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار