مدیر شرکت آبفا آبادان می‌گوید که مردم آبادان و خرمشهر هزینه آب بهای خرداد و تیر را پرداخت نکنند چرا که به دلیل شوری آب قرار بود سازمان منطقه آزاد اروند هزینه این قبوض را پرداخت کند.
کد خبر: ۶۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 03 September 2018

خرداد امسال آب لوله کشی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شور شد و مردم این دو شهرستان نمی‌توانستند از این آب برای استحمام و شست‌وشو استفاده کنند. شوری آب در این دو شهرستان به اندازه شوری آب دریا رسید تا عزم استانی و ملی برای رساندن آب شرب سالم به آبادان و خرمشهر بگیرد.

همین موضوع سبب شد که هزینه آب‌بهای دوره خردادماه برای مردم آبادان و خرمشهر رایگان اعلام شود؛ مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در این باره گفته بود: با توجه به شوری بالای آب در این شهرها، این دستور صادر شده و تمام هماهنگی‌های آن به صورت شفاهی انجام گرفته، اما تاکنون دستورالعملی به صورت کتبی برای ما صادر نشده است.

صادق حقیقی پور درباره زمان رایگان شدن قبض آب مردم خرمشهر و آبادان می‌افزاید: مسئولان استانی در حال پیگیری از سوی وزارت نیرو هستند و به محض صدور مصوبه قانونی و ابلاغ آن به استان این طرح اعمال می شود. البته با توجه به شوری بسیار بالای آب بنا داریم میزان مصرف خانوارها از یکم خرداد تا 15 تیرماه جاری به صورت رایگان باشد و قبضی در این خصوص صادر نشود.

حالا با گذشت دو ماه از این موضوع، امروز مدیر شرکت آب و فاضلاب آبادان در گفت‌وگویی اعلام کرد: طبق توافق آبفای آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند آب‌های خرداد و تیرماه سال جاری در آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت می‌شود.

علیرضا خلیلی نیا با اشاره به دوره 45 روزه ای که قرار بود مشترکان از پرداخت قبض آب معاف باشند افزود: این به شرطی بود که کنتورها قرائت شوند و در نهایت منطقه آزاد اروند پرداخت آن را برعهده بگیرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار