معاون امور اقتصادی استاندار خبر داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با حضور در برنامه صبح اترک صدا و سیمای استان گفت: هفته دولت امسال ۶۷ پروژه اقتصادی با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید که البته بخشی از این پروژه ها در سفر استاندار به شهرستان های شیروان و فاروج افتتاح می شود.
کد خبر: ۶۴۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 28 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این گفت و گو اظهار داشت: با توجه به شروع فعالیت اجرایی چند پروژه اقتصادی در سال های گذشته پیش بینی می شود امسال با همکاری بانک ها و کمک های فنی و اعتباری دولت افزون بر 750 میلیارد تومان ظرفیت جدید اقتصادی برای استان ایجاد شود.
وی افزود: در حوزه تملک دارایی سرمایه ای که عمدتا سرمایه گذاری آن بر عهده دولت و هم چنین برخی کمک های خیران در بخش مدرسه سازی و سلامت است و عزم دولت بهره برداری از این طرح ها و پروژه هاست و ما هر سال به طور متوسط نزدیک 500 میلیارد تومان منابع در این حوزه داشتیم.
پورعیسی در ادامه با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 91 به خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون 1800 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سفر رهبری برای پروژه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی هزینه شده است که توفیق بزذگی برای استان محسوب می شود و استان از محل این منابع در حوزه تامین زیرساخت ها حداقل 15 سال پیش افتاد و توانست برخی از عقب ماندگی های تاریخی را جبران کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات دولتمردان استان برای برطرف کردن عقب ماندگی های شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: در مباحث توسعه ای صبر لازمه کار است چرا که به زعم بسیاری از کارشناسان، توسعه امر تدریجی و زمانبر است و مبنا و اساس توسعه را مباحث فرهنگی و اجتماعی تشکیل می دهد.
پورعیسی افزود: انتخاب شهرستان راز و جرگلان به عنوان تعاون شهر و شهرستان پایلوت وزارت کشور برای طرح رفع عقب ماندگی تاریخی توسعه ای 31 شهرستان محروم و کم برخوردار در سطح کشور، تخصیص حداقل 10 درصد منابع مالی استان به این شهرستان و بهره مندی از ظرفیت خیران استان می تواند مسیر توسعه راز و جرگلان را فراهم کند.
وی ادامه داد: دولت برای تامین زیرساخت ها در شهرستان راز و جرگلان ورود کرده است که به عنوان مثال تعریف و ایجاد محورهای مواصلاتی راز و جرگلان به مراوه تپه، راز و جرگلان به شیرین دره و غلامان به پیش قلعه پیش بینی شده است.
پورعیسی به طرح توسعه روستایی بنیاد علوی هم اشاره ای داشت و خاطرنشان کرد: شهرستان مانه و سملقان به عنوان چهارمین شهرستان مدل توسعه ای بنیاد علوی انتخاب شده است و هفته آینده با حضور محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور عملیات اجرایی این طرح به طور رسمی آغاز می شود و امیدواریم با اهتمام و اراده استان این طرح در بازه زمانی سه ساله به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار