حفاظت و صیانت از باغات چند سالی است که اهمیت دو چندان پیدا کرده است چرا که ریه های تهران به شماره افتاده است و توجه به فضای سبز برای کلان شهر آلوده پایتخت اهمیت دارد از این رو باغات کن، از جمله مواردی است که سال های اخیر با چالش بسیاری مواجه شده است.
کد خبر: ۶۴۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 28 August 2018
به گزارش تابناک : تا کنون تصمیمات زیادی برای حفاظت از باغات کن گرفته شده است اما همچنان در گیر و دار حفاظت از این باغات هستیم. در ماه های انتهایی سال گذشته وزیر راه و شهرسازی ضمن رد مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداریها گفت که بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری، باغات کن تهران به پارک عمومی تبدیل می‌شود، زیرا باغات کن، آخرین باقی‌مانده‌های فضاهای سبز پیرامون تهران است و صیانت از آن اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
همچنین شورای شهر تهران در سال 96، 50 میلیارد تومان برای تملک و ساماندهی باغات کن در سال 97 اختصاص داد؛ تا بر آن اساس از آخرین ریه های تنفسی پایتخت محافظت گردد در همین راستا صبح امروز، رئیس کمیسیون معماری  شهرسازی از تصویب طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی اراضی باغات کن در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.
 
محمد سالاری با اشاره به جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: این شورا، با رویکرد حفاظت و صیانت از باغات بهم پیوسته محدوده باغات و اراضی کن مبتنی بر مطالعات گسترده ای که طی سالیان اخیر توسط مشاورین مربوطه انجام شده بود طرح " ساماندهی، حفاظت و صیانت از اراضی و باغات کن"  را به تصویب رساند.
 
وی ادامه داد: صرفا در خصوص محدوده 146 هکتاری اراضی کشت اجباری یا توتستان ها مقرر شد بحث و بررسی بیشتری در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شود و سپس در صحن شورا جهت تصمیم گیری مطرح گردد.
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
برچسب ها: باغات کن ، آلودگی هوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار