فرماندار ایلام ؛
فرماندار چرداول گفت: در هفته دولت سال جاری تعداد 56 پروژه عمرانی با مبلغ 294 میلیارد و 441 میلیون ریال بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود .
کد خبر: ۶۴۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 21 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد : این طرح ها با 89 نفر اشتغالزایی و در زمینه های عمران شهری و روستایی، اجرای طرح هادی، روکش آسفالت ، مدارس ، ساختمانهای اداری فرهنگی ،کانالهای کشاورزی ، تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی و عشایر، برق و راهداری، دهیاریها و مسکن محرومین و مرکز بهداشت و سلامت و گازرسانی افتتاح و سیلوی 20 هزار تنی گندم نیز کلنگ زنی خواهد شد.
وی افزود : مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه های مختلف در طول دولت تدبیر و امید در شهرستان چرداول بالغ بر 300 میلیارد تومان است.

وی از افزایش 4برابری اعتبارات دهیاری های شهرستان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد افزود : دهیاری های شهرستان در سال 96 و 97 مبلغ 6میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار داشته اند.

فرماندار چرداول بیان داشت : بالغ بر 2 و نیم میلیارد تومان برای ورودی شهر سرابله و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر اختصاص یافته و هم اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی با اشاره به بخش هلیلان و دهستان آسمان افزود: ارتقاء هلیلان به شهرستان و آسمان آباد به بخش در دست اقدام است و معتقدیم به اندازه 40 سال به هلیلان رسیدگی کرده ایم.

یگانه در حوزه بهداشت و درمان، مراکز بهداشتی درمانی و جامع سلامت افزود: در شهرسرابله ، صید نظری ، پیازآباد ، کهره و مرکز بهورزی سرابله و خانه های بهداشت به تعداد 12 مورد با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

وی بیان داشت : 300 واحد مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی احداث شده است.

یگانه یادآوری شد :تحول بزرگی در حوزه ورزش شهرستان صورت گرفته است که می توان به احداث 6 پروژه بزرگ ورزشی در شهرستان نام برد

وی ادامه داد: در حوزه ورزش شهرستان بالغ بر 10 میلیارد و 930 میلیون تومان فعالیت انجام گرفته است و با بهره برداری از پروژه های ورزشی سرانه فضای ورزشی شهرستان به استاندارد استانی 80 سانتی مترمربع به ازای هر نفر می رسد.

وی افزود :دولت توجه ویژه ای به حوزه کشاورزی شهرستان داشته به طوری که در این مدت تعداد 39 کانال و 11جاده بین مزارع با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان و ایستگاه پمپاژ کهره داجیوند با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان و شبکه آبیاری تحت فشار حدود 550 هکتار با مبلغ 5/4 میلیارد تومان یعنی جمعا 5/92 میلیارد تومان انجام شده است.

فرماندار چرداول افزود : فضاهای آموزشی در دولت تدبیر و امید تعداد 25 فضای آموزشی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی ، متوسطه و فنی و حرفه ای با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان کار شده است.

وی به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آب و فاضلاب شهریدر شهرستان اشاره کرد افزود : احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب سرابله، احداث مخزن آب شرب شهر آسمان آباد و توسعه شبکه آبرسانی شهرهای سرابله، آسمان آباد و توحید و نصب سیستم تله متری در شهر سرابله و محصور سازی محوطه تاسیسات آب شهری بالغ بر 23 میلیارد تومان هزینه کرده است.

یگانه به طرح های تولیدی و اشتغالزا در سطح شهرستان اشاره داشت افزود : شرکت فولاد گستر آتنا با مبلغ 150 میلیارد تومان و 100 نفر اشتغالزایی، شرکت کوشاب غرب با اعتبار 70 میلیارد تومان و 35 نفر اشتغالزایی،گلخانه هلیلان با مبلغ 27 میلیارد تومان و60 نفر اشتغالزایی، 600هکتار باغات زیتون بنیاد مستضعفان با مبلغ 30 میلیارد تومان و اشتغالزایی 100 نفر ، جوجه یکروزه هلیلان با مبلغ 13 میلیارد تومان واشتغالزایی 25 نفر؛ مرغ مادر آسمان آباد با مبلغ 18 میلیارد تومان و اشتغالزایی 30 نفر و 2 مورد سیلوی ذخیره گندم هردو با مبلغ 6 میلیارد تومان و اشتغالزایی 20 نفر و تسهیلات طرح توسعه روستایی منعقد شده در بانک با مبلغ12 میلیارد و 500 میلیون تومان با اشتغالزایی 293 نفر ، مشاغل خانگی 1میلیارد و 500 میلیون تومان و اشتغالزایی 300 نفر یعنی جمعا 328 میلیارد تومان تسهیلات با اشتغالزایی 963 نفر پرداخت شده است.

فرماندار چرداول با اشاره به آبرسانی به روستاها و عشایر شهرستان افزود: ایجاد مجتمع آبرسانی شله کش50 میلیارد ریال؛ مجتمع آبرسانی دراشکفت 10 میلیارد ریال؛ مجتمع آبرسانی گلدره 8 میلیارد ریال؛ شبکه آب شباب 30 میلیارد ریال و فاضلاب شباب با مبلغ 100 میلیارد ریال؛ مجتمع داجیوند 20 میلیارد ریال و چاه آب عشایری تورم 306 میلیون تومان و چاه آب کل کل و بابامرادی و صیدنظری علیا 400 میلیون تومان جمعا با مبلغ 5/22 میلیارد تومان انجام شده یا در حال اجرا می باشند.

وی یادآور شد: پویایی رسانه ها وابسته به جذب و جلب اعتماد عمومی مردم است و واقعیت گویی و صداقت از جانب خبرنگاران باعث پویایی آنها خواهد شد.


وی افزود: آزادی کامل مطبوعات و رسانه ها در چارچوب قانون و رفع محدودیت ها از شعار مهم دولت بود که محقق شده است و به آن نیز عمل کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار