حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نماز جمعه پایگاهی عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است و این قرارگاه فرهنگی شهر نقش محوری در وحدت، یکپارچگی آحاد مردم و تمامی سلایق سیاسی دارد.
کد خبر: ۶۴۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 21 August 2018

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورزقان با بیان اینکه نمازجمعه پایگاهی برای روشنگری و آگاهی بخش آحاد جامعه است، گفت: نماز جمعه رسانه ای فراگیر و کم هزینه است که مردم را با اطلاع رسانی دقیق و صحیح نسبت به مسائل منطقه ای، کشوری و استانی مطلع میسازد.

امام جمعه تبریز افزود : این نماز عبادی و سیاسی پایگاهی برای بصیرت افزایی و روشنگری است که بصورت خودجوش و فارغ از تبلیغ برای حضور آنها هر هفته میعادگاه بندگان الهی است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مقاومت و تقویت اسلام در مقابله با توطئه ها و فتنه ها است، تصریح کرد : در طول ۴ دهه گذشته از عمر انقلاب تمامی فتنه ها در نماز جمعه تبیین و تشریح شده است تا با این روشنگری ها در مقابل فتنه ها کشور را حفظ و حراست کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد: یکی از برکات این فریضه عبادی و سیاسی در دوران دفاع مقدس محوریت آن در اعزام نیروها به مناطق عملیاتی و جنگ بود.

امام جمعه تبریز، نماز جمعه را جبهه ای برای مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و گفت: نمازجمعه محلی برای تقویت آرمانی های اسلامی است بطوریکه که بدون هیچ تعطیلی مسائلی را روشنگری میکند که همیشه دشمنان از آن در هراس و وحشت هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان با ترس از تفکر و اندیشه های والای ائمه جمعه تاکنون ۵ نفر از آنها را به شهادت رسانده اند، خاطرنشان کرد: خطه آذربایجان افتخار دارد که ۲ سید والامقام حضرات آیات شهید قاضی طباطبایی و شهید مدنی را در سنگر نمازجمعه تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه نمازجمعه باید محل جذب همه مخصوصاً جوانان باشد و مساجد باید مملو از حضور آنان باشد، گفت: وظیفه ما جذب حداکثری جوانان است و باید آینده این کشور را به صاحبان اصلی آنها یعنی جوانان بسپاریم که در این میان باید ائمه جمعه به همراهی دیگر نهاد و دستگاه های فرهنگی نقش خطیری دارند.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت نماز جمعه بهترین محل برقراری ارتباط مردم و ائمه جمعه است و مردم و ائمه جمعه باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را داشته باشند تا این نماز عبادی سیاسی را بجا آورند و برای رفع مشکلات عمومی و شخصی باهم در ارتباط تنگاتنگ باشند.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد، گفت: کسانی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند ولو اینکه اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند باید از سوی امام جمعه مورد توجه قرار گیرند و امام جمعه باید با محبت و مودت بستر لازم برای اتحاد و یکپارچگی جامعه را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با توضیح اینکه امام جمعه با وحدت و صمیمیت و اطاعت محض از فرامین ولی امر مسلیمن جهان اهداف نظام و انقلاب را راهبردی کند، ادامه داد: موضع گیری در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در نماز جمعه به معنای پرخاشگری نیست بلکه موضع گیری صحیح و درست یکی از برنامه های نماز جمعه است همچنین نباید رفتار امام جمعه باعث شود مردم و جناح های مختلف فکر کنند این امام جمعه به گروه خاصی تعلق دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و صمیمیت را نیاز اصلی کشور برشمرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه بیش از هر چیزی به وحدت و صمیمیت نیاز داریم چرا که تمام دشمنان نظام دست به دست هم داده اند تا این نظام را از بین ببرند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بحث هایی مثل برجام و مذاکره بهانه ای بیش نیست، خاطرنشان کرد: همانطوریکه که رهبر انقلاب هم بیان فرموده اند وقوع جنگ نظامی علیه ایران امکان پذیر نیست اما دشمنان تلاش دارند از طریق عملیات روانی و فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی رسالت مسئولان برای ریشه کنی فساد ، تبیض ، فقر و بی عدالتی از هر زمان دیگر بیشتر ضرورت دارد، گفت: باید با همت و تلاشی شبانه روزی و رفع مشکلات اقتصادی مردم و جوانان را به آینده نظام امیدوار کنیم.

وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر و منطقه دانست و گفت: فرمانده این قرارگاه امام جمعه است که بر این اساس از خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی ۵ ساله حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدوی امام جمعه ورزقان نهایت تقدیر و قدردانی را دارم.

در پایان این مراسم؛ حجت الاسلام پورمحمد بعنوان امام جمعه جدید شهرستان ورزقان معرفی شد./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :