رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: تولید برق با انرژی خورشیدی را باید جایگزین آب کنیم و از این راه اقدام به توسعه انرژی‌های پاک شود.
کد خبر: ۶۴۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 21 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : عبدالله کیانی ظهر سه شنبه در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: امروز با بحران آب مواجه ایم نه به خاطر کمبود بارش ها بلکه تنها دلیل وضعیت امروز ما در حوزه آب به خاطر سوء مدیریت ها و بهره وری کم از آب است.

وی بیان داشت: ربط دادن بحران آب و خشکسالی به کمبود بارش ها ساده ترین کاری بود که می شد برای فرافکنی ذهن مردم از سوء مدیریت‌ها انجام داد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: سدسازی یکی از عوامل اصلی بحران آب امروز است که علی رغم هشدارهایی که دادیم و اثرات سوء که این کار در محیط زیست دارد و موجب برهم زدن مکانیسم طبیعی در حوزه آب های زیرزمینی می شود، به خاطر یکسری منفعت طلبی ها پروژه های سدسازی یکی پس از دیگری ایجاد شد.

وی گفت: دولت باید مدیریت قاطع و وجه قهری در مدیریت منابع آبی داشته باشد و باید در مرحله اول دست مافیای آب که سودهای کلانی در سدسازی و انتقال آب بین حوضه داشته‌ است، قطع شود.

کیانی با اشاره به اینکه در مدیریت منابع آب باید آموزشی که از دوران مدارس و کودکی آغاز می شود، را در دستور کار قرار دهیم، ادامه داد: انجام کار کارشناسی و گوش سپردن به آن دومین عامل مهم در مدیریت آب است.

وی تصریح کرد: توجه به روش‌های آبیاری، آبخیزداری، اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از کشت محصولات آب بر، بررسی توسعه بی‌رویه سدسازی، اصلاح فضای سبز شهر با گیاهان مقاوم در برابر خشکی و غیره از جمله مواردی است که باید در این بخش به آن توجه شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: عدم توجه به مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود و غلبه نگاه استانی بر نگاه ملی نسبت به آب در ایجاد بحران آب دخیل است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار