مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مصوبه عدم استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، تراکم بیش از حد واحدهای صنعتی در شعاع 20 کیلومتری مرکز شهر قم را در پی داشته و این شهر قربانی این قانون شده است.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 21 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی در جلسه مشترک با رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: حوزه پسماند بسیار گسترده و اثرگذار است و دستگاه های اجرایی ذیربط برای تحقق اهداف محیط زیستی در این حوزه باید هماهنگی و هم افزایی مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند باید از درون خانه ها آغاز شود، بر ضرورت آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این رابطه تأکید کرد و افزود: همشهریان باید بدانند که دفن زباله ها و عدم تفکیک آنها برای استفاده مجدد، تخریب زمین و آلودگی های بسیاری به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به گردش مالی مناسب در حوزه پسماند، لزوم جذب سرمایه گذاران برای راه اندازی واحدهای بازیافت زباله در شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: وضعیت جمع آوری و دفع اصولی پسماندهای عادی و ویژه واحدهای صنعتی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به نابسامانی وضعیت پسماندها در محورهای مواصلاتی شهر قم، خاطرنشان کرد: مصوبه 50 سال پیش مبنی بر عدم استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، تراکم بیش از حد واحدهای صنعتی در شعاع 20 کیلومتری مرکز شهر قم را در پی داشته و این شهر قربانی این قانون شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار