مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه کشاورزان مهاجر را بلای جان منابع آبی کرمانشاه دانست و گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، کرمانشاه سرنوشتی مانند اصفهان و سایر شهرها خواهد داشت و باید منتظر فروچاله‌ها باشیم.
کد خبر: ۶۴۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 21 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ، مرتضی حسن‌آبادی مهمترین معضل منابع آب شهرستان کرمانشاه را حضور کشاورزان مهاجر دانست و افزود: متاسفانه مزارع کرمانشاه در اختیار کشاورزان همدان، اصفهان و ... قرار می‌گیرد و آنها محصولات آب‌بر مانند سیب در این مزارع می‌کارند.

وی این امر را باعث نابودی منابع آب اعلام کرد و افزود: ادامه این روند باعث می‌شود کرمانشاه به سرنوشتی مانند شهرهای کم آب کشور مانند اصفهان تبدیل شود و شاهد بروز فروچاله در دشت‌های کرمانشاه باشیم.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه خواستار در نظر گرفتن اهرم قانونی برای برخورد با این مشکل شد.

حسن‌آبادی اشاره‌ای هم به وضعیت چاه‌های غیرمجاز شهرستان کرمانشاه داشت و از شناسایی حدود سه هزار چاه غیرمجاز خبر داد و گفت: علی رغم همه محدودیت‌های اعتباری سال گذشته 247 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کرمانشاه پر شد.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه از نصب 1350 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کل استان هم خبر داد که از این تعداد 525 مورد آن مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

حسن‌آبادی تصریح کرد: عمده این کنتورهای هوشمند در محدوده "ماهیدشت" به عنوان اولین دشت ممنوعه شهرستان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال نیز 280 حلقه چاه برای نصب کنتور هوشمند معرفی شده که 52 مورد آن نصب شده است، یادآور شد: هفت شرکت کنتورسازی با ظرفیت تولید بیش از هفت هزار کنتور در سال در کرمانشاه فعال هستند و محدودیتی از نظر تولید کنتور نداریم.

مدیر امور آب شهرستان از وجود چهار محدوده مطالعاتی در شهرستان کرمانشاه هم یاد که شامل ماهیدشت، سنجابی، میان دربند و بیلوار است و گفت: بجز بیلوار، سه محدوده دیگر ممنوعه هستند.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار