عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز گفت: شهر اهواز بیشترین آسیب را از جنگ دیده که آثار آن تا سال های زیادی ادامه دارد از این رو باید گفت این شهر نیازمند مدیریت جامع و یکپارچه است.
کد خبر: ۶۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 20 August 2018

سید محسن موسوی‌زاده ظهر امروز در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: کلانشهر اهواز با گستردگی زیاد و جمعیت بالا و ترکیب جمعیتی خاص خود از یک سو و مشکلات به جا مانده از جنگ تحمیلی روبه رو است.

وی با بیان اینکه شهر اهواز بیشترین آسیب را از جنگ دیده که آثار آن تا سال های زیادی ادامه دارد، افزود: شهر اهواز نیازمند مدیریت جامع و یکپارچه است؛ مدیریتی که در راس آن استاندار و سپس مدیران کل، مدیران شهری و صنایع ذی‌ربط و ارگان ها قرار دارند که باید با هم افزایی و مشارکت بر مشکلات که رو به افزایش است فائق شویم.

موسوی‌زاده بیان کرد: شهرداری به عنوان مدیریت این شهر به تنهایی نمی تواند از پس مدیریت شهر برآید؛ اگر خواهان کلانشهری در خور مرکزیت استان ثروتمند هستیم باید همگی دست در دست هم دهیم و از اقدامات جزیره ای خودداری کنیم.

حجم کمبودها و مشکلات زیاد است

وی بیان کرد: شهرداری باوجود کمبودها که میراث دوره های قبل است در یک سال گذشته اقدامات خوبی برای خدمت به شهروندان داشته است اما حجم کمبودها و مشکلات زیاد است و شهردار در حد اجرای پروژه های عظیم عمرانی است.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر اهواز گفت: ازجمله این اقدامات می توان به اجرای فاز اول پروژه شهید بندر، شروع به کار پروژه ۱۴ کیلومتری جاده ساحلی، اجرای یک میلیون متر مکعب آسفالت ریزی به ویژه در مناطق محروم، اجرای پروژه پل ولایت، افتتاح پروژه پل انتهای امام شرقی، ساخت پل دوم و زیرگذر دغاغله، اجرای پروژه عظیم اتوبان ششم حد فاصل بیمارستان بقایی تا پل ششم، تکمیل و راه اندازی سالن های ورزشی و پارک بانوان و پیگیری دیگر پروژه ها، خرید اتوبوس و مینی بوس و ساماندهی پارک های مختلف سطح شهر اشاره کرد.

موسوی‌زاده اظهار کرد: قطعا اجرای چنین پروژه هایی با این حجم از مشکلات موجود و کمبودهای مالی جز با پیگیری مجدانه اعضای شورا، کمیسیون های مختلف و شهرداری صورت نمی گرفت.

وی با بیان اینکه در مدت یک ساله کمبودها و نواقصی بود که حل آنها نیاز به تلاش بیشتر دارد، گفت: تکمیل سریع سراهای محله، پیگیری سریع مترو اهواز، تسریع در جمع آوری سطل های زباله سطح شهر و جایگزین شدن آنها با سطل های جدید، هماهنگی با اداره آبفا برای حل مشکلات فاضلاب سطح شهر، راه اندازی پارک بانوان و پارک های محلی، لزوم به شهرداری های مناطق ۵ و ۶ برای محرومیت زدایی به ویژه در حوزه فضای سبز، تسریع در تعیین محدوده شهر اهواز از سمت کارون با کمک استاندار، اهتمام در برون سپاری وظایف به شهرداری و جذب سرمایه بخش خصوصی، تسریع در تفکیک زباله از مبدا و استفاده از توان بخش خصوصی، ساماندهی پارکینگ های سطح شهر، نصب تابلوهای رانندگی و تابلو اسامی شهر، تقویت ارتباط با رسانه، راه اندازی خط ویژه اتوبوس سریع، استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا برای پروژه های عمرانی و هماهنگی مستمر با ناجا برای ایجاد امنیت پارک‌ها از جمله نیازهای شهر اهواز هستند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: از استاندار می‌خواهیم باتوجه به فعالیت گسترده شرکت‌ها در سطح و اطراف شهر که منظر شهری را مخدوش کرده به مسئولان تذکر دهند. اراضی غیرقابل استفاده را شرکت نفت یا دیوارکشی و یا برای تغییر کاربری به شهرداری و یا سایر سازمان‌ها داده شوند.

اقدامات انجام شده باید ذکر شوند

وی ادامه داد: طی هفته گذشته به همراه شهردار، برخی معاونان شهرداری، جمعی از اعضای شورای شهر اهواز و رسانه ها بازدیدی از پروژه های عمرانی در حال اجرای شهر اهواز داشتیم. با قاطعیت می توان گفت اقدامات خوبی در حال انجام است اما باید پذیرفت مشکلات شهر زیاد هستند و همه برای حل مشکلات شهر در تلاش هستند.

موسوی‌زاده اظهار کرد: اگر بنده عنوان می کنم اقداماتی خوبی در شهر صورت گرفته، یعنی اینکه نباید مطالباتی داشته باشم. متأسفانه پس از جنگ هر چهار دولتی که روی کار آمدند آنگونه که باید، حق مردم استان خوزستان را ادا نکردند.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به انقلاب و کشور ادا کرد اما الان کدام مسئول می تواند ادعا کند دین خود را به مردم این استان ادا کرده است؟همه اولین های این استان از پالایشگاه ها تا صنایع الان به مرز تعطیلی رسیده اند. پس از جنگ تحمیلی جمعیت شهر اهواز به چند برابر رسیده و دلیل این افزایش جمعیت تعطیل شدن کشاورزی و صنایع در شهرستان های استان خوزستان و حتی استان های پیرامون است و مسئولان کشوری و استانی کمترین زیرساخت را در شهر اهواز ایجاد نکرده اند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: ما در تبلیغات خود از مناطق محروم حرف می زنیم؛ در کدام دوره از شهرداری های اهواز به اندازه این دوره از شهرداری صد هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت ریزی شد؟ این اقدامات چرا دیده نمی شوند؟

موسوی‌زاده اظهار کرد: انتقاد در مکان درست خود حق و وظیفه همه است اما اقدامات انجام شده نیز باید ذکر شوند. اگر انتقادی به شهرداری وارد است، این انتقاد به شورای شهر نیز وارد است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار