هشدار هواشناسی:
رییس گروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان یزد، با بیان این‌که ریزگردها هوای یزد را غبارآلود کردند، گفت: غلظت ذرات معلق در هوای یزد سه برابر حد مجاز است.
کد خبر: ۶۴۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 20 August 2018

«سیدعباس‌میرحسینی» با بیان این‌که براساس آخرین اطلاعات بدست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در حال حاضر میزان غلظت ذرات معلق در هوای یزد حدود سه برابر حد مجاز است، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود گروه‌های حساس، بیماران تنفسی قلبی، کودکان و سالخوردگان از هرگونه تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان این‌که حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است و اکنون شاخص هوای استان بیشتر از این میزان نشان می‌دهد، افزود: شاخص کیفیت هوای سالم بین صفر تا 50«پاک»، 50 تا 100 «سالم»، 100 تا 200 «ناسالم»، بیش از 200 «هشدار» و 300 میکرو گرم «بحرانی و خطرناک» است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به غبارآلود بودن هوای امروز دوشنبه 29 مردادماه در یزد، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود در 24 ساعت آینده هوا غبارآلود همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات نیز با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

میرحسینی در ادامه با بیان این‌که کاهش دمای هوا تا فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ریزگردها که در حال حاضر عامل اصلی کاهش کیفیت هوا در یزد هستند، از مناطق شمالی و شمال شرقی وارد استان شدند.

گفتنی است؛ ریزگردها امروز تا پیش از ظهر فردا با شدت کمتری در استان یزد ماندگار خواهند بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار