مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری:
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم، گفت: با همکاری شهرداری، شورای شهر و نهادهای متولی فرهنگ ایثار و شهادت، در هرمنطقه ای از شهر قم به نام شهدای شاخص، خانه موزه شهید ایجاد می شود و به عنوان قرارگاه فعالیت های فرهنگی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۴۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ 19 August 2018

به گزارش تابناک قم،مجید رفیعی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: امروز برای انجام هر کار فرهنگی باید از ابزارهای نوین بهره مند شد و به همین منظور سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری تلاش می کند، با ایجاد خانه موزه های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در فضایی دلنشین و مورد علاقه نسل جوان، به جامعه منتقل کند.

وی افزود: ایجاد جذابیت در فعالیت های فرهنگی یکی از مهمترین عوامل موفقیت آن است و در همین رابطه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم تلاش می کند، برای انتقال پیام های خود در موضوع های مختلف از جمله دفاع مقدس، به دنبال نوآوری باشد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فضای مجازی و بازی های رایانه ای بستر مناسبی برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان هستند و در همین رابطه تلاش می کنیم با ایجاد سرگرمی های جذاب، زمینه آشنایی نوجوانان و جوانان با عناصر هویت بخش فرهنگ ایرانی اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

رفیعی همچنین به فعالیت های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم برای فرهنگ سازی در موضوع ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: در این رابطه تفاهم نامه ای با پلیس راهور استان به امضا رسیده است که بر مبنای آن از ظرفیت مدارس و مساجد برای آموزش شهروندان در حوزه ترافیک و حمل و نقل، استفاده شود.

وی در ادامه به موقعیت ممتاز قم در موضوع گردشگری پرداخت و افزود: شهرداری قم آمادگی دارد شرایط را برای حضور پرشور زائران و گردشگران در شهر قم فراهم کند و در این رابطه زیرساخت های عمرانی و فرهنگی مورد نیاز در حال توسعه است.

سالانه قم شاهد حضور حدود 20 میلیون زائر و مسافران از سراسر کشور و جهان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار