معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان از تولید فیلم مستند «اسبیید» به کارگردانی حبیب تاجمیری در دفتر هنرهای تصویری حوزه هنری استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 21 August 2018

شهریار قلی‌گشتی در خصوص این فیلم مستند با مضمون اجتماعی گفت: این فیلم با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوان و حمایت از آثار آنها تهیه و تولید شده است.

وی با بیان این که فیلم مستند «اسبیید» در خصوص یکی از آداب و رسوم ایل بختیاری است افزود: این فیلم در خصوص پسر بچه‌ای است که به معلم خود قول می‌دهد برای مداوای پای مادرش تخم مرغ محلی ببرد ولی در بین راه تخم مرغ‌ها می‌شکنند و او به روستا برمی‌گردد. به خاطر رسم محلی آن روزگار که هیچ چیز سفیدی را از خانه خارج نمی‌کنند کسی به او تخم مرغ نمی‌دهد و... .

قلی‌گشتی با بیان این که در این فیلم شادمهر نوذری، آرمان سحرابی، سلطنت حمزه‌ای، سمیه مددی، میلاد حسنوند، محمدجعفر سحرابی، نیازعلی سحرابی، علی سحرابی و رؤیا سحرابی به ایفای نقش می‌پردازند اضافه کرد: نویسنده و کارگردان این فیلم حبیب تاجمیری، تصویربردار حسین اکبری، صدابردار میلاد شجاعی، مدیر تولید میلاد حسنوند، منشی صحنه سمیه مددی، برنامه‌ریز رضا موری، حمل و نقل امین حسنوند و تدارکات محمد یوسفی است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که تهیه کنندگی فیلم مستند «اسبیید» را حوزه هنری خوزستان بر عهده دارد خاطرنشان کرد: مدت زمان این فیلم مستند 16 دقیقه است و در روستای سوسن سرخاب شهرستان اندیکا در استان خوزستان تصویربرداری شده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار