هر چند تاکنون اعضای شورای نگهبان بدلیل ابهام در برخی بندهای این مصوبه ،تنها به تایید کلیات این بسنده کرده وتا تصویب نهایی و تبدیل آن به قانون فعلا باید صبر کرد ،اما هیاهوهای رسانه ای بلند شده در راستای اجرای این قانون که کلی خانواده های دارای بیکار وجوانان شاغل درصف مدیریت را به خود مشغول نموده حاوی یک نکته مهم است که کمتر به آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۶۴۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 19 August 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوم مردادماه جاری ،قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.دراین جلسه طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

هر چند تاکنون اعضای شورای نگهبان بدلیل ابهام در برخی بندهای این مصوبه ،تنها به تایید کلیات این بسنده نموده وتا تصویب نهایی و تبدیل آن به قانون فعلا باید صبر کرد ،اما هیاهوهای رسانه ای شکل گرفته حول محور این قانون که کلی خانواده های دارای بیکار وجوانان شاغل درصف مدیریت را به خود مشغول نموده، حاوی یک نکته مهم اما مغفول مانده دراین طرح است .

این قانون هنوز از راه نرسیده ،دراستان محروم ایلام به ابزاری برای جنگ ودعواهای سیاسی مبدل شده وجریانات قدرت را رودر روی هم قرار داده است . دریک سو نماینده در تعبیری قانونی می گوید ؛از نتیجه این قانون بی خبرم ! از سویی دیگر استاندار واعوان وانصارش نماینده را به شائبه آفرینی وتشکیک در جامعه متهم می کنند ،چون براین باورند استاندارایلام بازنشسته نیست و نماینده هم ازاین موضوع خبردارد!!

اما موضوع دعوای استاندار ونماینده نکته مغفول مانده این قانون نیست ،بلکه نکته اینجاست که واقعا بازنشسته شدن 15یا 17استاندار چه دردی از دردهای تلنبار شده میلیونها جوان تحصیلکرده بیکار کشور را مرتفع می کند !؟ حتی  در صورت بازنشسته شدن تمام استانداران کشور،آیا بازهم گره ای از مشکلات جوانان در انتظار شغل بازمی شود؟

آیا تضمینی وجود دارد که با بازنشسته شدن استاندار فعلی ایلام ودیگر استانداران کشور  ،یک مسئول کشوری دست جوان تحصیلکرده بیکار و نخبه این مملکت رابگیرد وبگوید بفرما این هم پست مدیریتی ؟!! به نظر شما درصورت بازنشسته شدن استاندار ایلام معبر استخدام برای جذب چند جوان تحصیلکرده باز می شود؟آیا  لابی های قدرت اجازه خواهند داد از بیرون حلقه بسته مدیریت کشور کسی بر مسند مدیریت میانی کشور تکیه زند؟

قطعا پاسخ منفی است ،چه استانداران بازنشسته شوند وچه بازنشسته نشوند به حال جوانان بیکار ویا شاغل در انتظار مدیریت فرقی ندارد ،فقط این وسط دعوای سیاسی وجنگ قدرت است که اعصاب همه را به هم ریخته و تمرکز مسئولین برمشکلات واقعی مردم را بر هم می زند !

آقایان نماینده ! تا زمانی که یک قانون محکم دست نیروهای بازنشسته پر ستاره چمبره زده بر مصادر پایین دستی نظیر شرکتهای نفت وگاز ،پتروشیمی،سدها  وشرکتهای دولتی را قطع نکند ،نمی توان بخاطر یک قانون نیم بند، پایان تاخت وتاز بازنشستگان بر مصادر مدیریتی وجوانگرایی در کشور را  جشن گرفت ! باور کنید مردم از هیاهو برای هیچ خسته شده اند !

آقای استاندار ! مگر نمی گویید 191 پست مدیریتی خالی در دستگاههای اجرایی استان وجود دارد؟! پس منتظر چی هستید از همین فردا جوانان را دراین مصادر بگمارید تا شائبه شعاری بودن سخنانتان از اذهان عمومی زدوده شود!یاعلی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حسن
|
France
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
کسی که چهل سال سابقه خدمت دارد وسنش بالای شصت سال است چرا تا کنون باز نشسته نشده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
در وزارت بهداشت تمام کارشناسان یا دیپلم ههای یکه منشی بودند باز نشسته شدند با پارتی دارند الان نزدیک 4 الی 5 الی 10 سال دوباره سرکارند .هم حقوق باز نشستگی میگیرند هم پاداشت گرفته اند هم دوباره دارند از وزارتخانه حقوق و مزایا میگیرند .ایا این درست است که جوانها بیکار تحصیلکرده دروه گردی دست فروشی کنند اما یک منشی 10 سال بعداز باز نشستگی هنوز سر کار باشد ...لطفا تحقیق و تفحض بفرمایید .ببنیدی در وزارت بهداشت چه خبر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
بعضی از کارکنان دستگاه ها با بیش از 40 سال خدمت هنوز ابلاغ بازنشستگی برای آنها صادر نمی شود آیا واقعاً چه کسی باید قانون را اجرا کند با توجه به اینکه بازنشتگی درقانون خدمات کشوری برای مشاغل تخصصی تا 35 سال می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
سلام در دانشگاه علوم پایه زنجان رئیس حراست بازنشست شده وایشان دوباره قراردادساعتی بسته اند سازمان بازرسی استان از رسیدگی به پرونده خودداری نموده است
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
معاون اول رئیس جمهور جهانگیری بازنشست نشده یعنی 30سال خدمت نکرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار