یادداشت؛
 انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان با رویکرد و نگاهی ویژه، باید اجازه دهد که ورزش به محلی برای جولان جریانات تبدیل شده و استفاده ابزاری از آن صورت پذیرد.
کد خبر: ۶۴۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 19 August 2018

هیات های ورزشی ؛جولانگاه جریانات سیاسی

به گزارش تابناک قزوین، انتخاب هیات های ورزشی در کشور و استان قزوین یکی از مباحث بحث برانگیز ورزشی و گاها سیاسی بوده و هست .انتخاباتی که هر چند به صورت رای گیری برگزار می شود و شکل کاملا دموکراتیک دارند ولی بسیاری مواقع شکل انتصابات به خود می گیرند.

انتخابات که گاهی به نفع آن رشته ورزشی بوده و سبب رشد و پیشرفت آن می شود و گاهی هیات های ورزشی مثل یک سهمیه بین عوامل پیدا و پنهان قدرت تقسیم می شوند که نه تنها کمک کننده نیست بلکه موجب می شود رشته مورد نظر و ورزشکارانش سالها از سطح اول رقابت عقب مانده و مورد ظلم و جفا قرار گیرند.

سوال اصلی اینجاست که اصلا دولت و وزارت خانه یا ادارات کل در انتخابات نقش دارند یا ندارند؟ باید نقش داشته باشد یا نباید ورود پیدا کنند؟

به نظر می رسد از آنجایی که هزینه های هیات ها و اعزام ها را عمدتا وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزشی جوانان پرداخت می کنند نقش آفرینی آنها در انتخابات لازم بوده و از آن ها انتظار می رود که در انتخابات جهت رسیدن افراد و شخصیت های تاثیرگذار البته با لحاظ کردن اصول دموکراتیک نقش آفرینی کنند.

انتخابات هیات های ورزشی در استان و افرادی که به عنوان مسئول هیات ها انتخاب می شوند نشان دهنده این است که جریانات مختلف در حال گماشتن افراد خود در هیات ها ی ورزشی هستند.افرادی که اکثرا نه ورزشکار هستند و نه مدیر باسابقه، سوال اینجاست ، آیا اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش و جوانان که عمدتا عملکرد موفقی در زمینه های فرهنگی و ورزشی در چند سال اخیر داشته است، لازم نمی داند بر موضوع هیات های ورزش نظارت بیشتر داشته باشد و با رایزنی با افراد و شخصیت های متخصص تر و کاندید کردنشان برای انتخابات، به گونه ای عمل کند تا افراد جوان ورزشکار همان رشته ها که انگیزه زیادی دارند انتخاب و یا مدیران با سابقه ورزش دوست که توان جذب منابع مالی را به منظور پیشرفت رشته ورزشی دارند کاندید شده و مسئول هیات شوند تا ورزش استان متضرر نشود.

  انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان با رویکرد و نگاهی وبژه نباید اجازه دهد که ورزش به محلی برای جولان جریانات تبدیل شده و استفاده ابزاری از آن صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار