شهردار بندر ماهشهر تکمیل طرح های نیمه تمام را اولویت این شهرداری عنوان کرد و گفت: برای تکمیل طرح های نیمه تمام این شهرداری به اعتباری بیش از اعتبار اولیه آنها نیاز است.
کد خبر: ۶۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 21 August 2018

مجاهد نظارات اظهار داشت: چند پروژه بزرگ عمرانی در گذشته در این شهر بندری کلید خورد اما به سرانجام نرسید و با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی رها شدند.

وی افزود: با توجه به تورم و مسائل اقتصادی کشور بایستی معادل اعتبارات کل این پروژه ها، برای تکمیل آنها هزینه کرد و به عنوان یک پروژه جدید به آنها نگاه کرد.

شهردار بندرماهشهر در ادامه به تشریح جزئیات هر یک از طرح های عمران شهری اشاره کرد و گفت: شهربازی بندرماهشهر یکی از پروژه های راکد این شهرداری است که با توجه به کمبود امکانات تفریحی با جدیت دنبال می شود و تلاش می شود این طرح در ایام دهه مبارک فجر و یا نوروز به بهره برداری برسد.

نظارات اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها پیش از این 40 میلیارد ریال هزینه شده بود و امسال نیز 35 میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شد.

این مسئول در ادامه از بهره برداری پارک بزرگ شهر بندری ماهشهر برای ایام نوروز 98 خبرداد و عنوان کرد: طراحی نامناسب و برآورد غیر کارشناسی موجب شد با وجود اختصاص 220میلیارد ریال و پیشرفت 70 درصدی پارک ناچار در طراحی آن تغییراتی ایجاد شد و اکنون برای به سرانجام رسیدن آن 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز است ، پیمانکار برای تکمیل پروژه انتخاب شده و در صورتی که در روند این طرح مشکلی رخ ندهد کار ساخت این پروژه نوروز 98 به اتمام برسد.

وی ادامه داد: تکمیل مجتمع تجاری از دیگر طرح های اولویت دار شهردای بندر ماهشهر است که نیمه کاره رها شد و قرارداد با پیمانکار نیز فسخ شد، در حال حاضر این مجتمع آماده بهره برداری است که در صورت پرداخت مطالبات متقاضیان، سرمایه به این مجتمع تزریق می شود و رسما آماده بهره برداری می شود.

نظارات به دیگر پروژه تفریحی شهرداری بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: برای شهربازی سرپوشیده واقع در پارک فردوس تا به حال 50 میلیارد ریال هزینه شده و 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره برداری است.

شهردار بندرماهشهر در ادامه به زیان دهی این شهرداری در ساخت هتل اشاره کرد و گفت: براورد هزینه ساخت هتل شهرداری بسیار کمتر از آن مبلغی بود که در ادامه پروژه صرف شد، حدود 150 میلیارد ریال هزینه شده اما تابه حال به سرانجام نرسیده است، اگر این پروژه در سال های اول تکمیل می شد مردم نسبت به هزینه های آن معترض نبودند.

نظارات اضافه کرد: رکود این پروژه ضرر و زیان زیادی به شهرداری وارد کرد، برای تکمیل این هتل اکنون بیش از هزینه های اولیه آن اعتبار نیاز است. ساختمان این هتل 100 میلیارد ریال و تجهیز آن نیازمند حدود 80 میلیارد ریال اعتبار است.

وی ادامه داد: شهرداری بندرماهشهر در حال حاضر 400 میلیارد ریال بدهی دارد و به دلیل استانی شدن ارزش افزوده نیز با مشکلات مالی زیادی مواجه شده است، در شرایط کنونی برنامه ریزی و اولویت پرداخت بدهی، تکمیل پروژه های نیمه کاره، زیباسازی و اصلاح ساختار شهری است.

شهردار بندرماهشهر در پایان پروژه های زیباسازی را یکی دیگر از اولویت های شهرداری برشمرد و گفت: یکی از اقدامات در زمینه زیباسازی شهری، تعریض کمربندی ها، اصلاح دوربرگردان ها و بهسازی و زیباسازی ورودی های شهر از سمت ناحیه صنعتی، هندیجان و امیدیه است که اکنون در حال طراحی و انجام است، اصلاح پیاده رو ، روشنایی و چمن کاری نیز در حال انجام است.

نبود امکانات تفریحی مناسب یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم بندرماهشهر است، شهروندان در ایام تعطیل و روزهای آخر هفته برای گذراندن اوقات فراغت و خرید به شهرستان های همجوار مراجعه می کنند.

ماهشهر کنونی شامل دو بخش ماهشهر قدیم و دیگری موسوم به ناحیه صنعتی بندر ماهشهر دارای مساحت 2 هزار و 713 هکتار است، که پس از اهواز وسیع‌ترین شهرستان خوزستان است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار