در آستانه سالروز بازگشایی مجلس خبرگان:
آ میر احمد تقوی در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی (مجلس مؤسسان) در سال ۱۳۵۸، با درخواست مواجه شد که در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۵۸ اعلامیه‌ای در واکنش به این درخواست ها صادر کرد.
کد خبر: ۶۴۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 18 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /سیاسی، ۲۸ مرداد سالروز آغاز اولین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۵۸ است که در این سال آ میر احمد تقوی علیرغم درخواست های متعدد مردم و روحانیون حاضر به پذیرش این مسئولیت نشد و در این خصوص بیانیه ای صادر نمود. 
بنابر این گزارش، آ میر احمد تقوی در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی (مجلس مؤسسان) در سال ۱۳۵۸، با درخواست و اصرار اقشار مختلف مردم و علمای کهگیلویه و جامعه مدرسین حوزۀ علمیۀ قم برای پذیرش کاندیداتوری آن مجلس مواجه شد. ولی ایشان بنابر مشی خود در عدم پذیرش مناصب رسمی، در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۵۸ اعلامیه‌ای صادر کرد و اعلام داشت که از پذیرفتن این امر معذور بوده و به حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمدتقی بشارت رأی میدهد.
متن این اعلامیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به عموم اهالی محترم کهگیلویه محترماً ابلاغ میشود چون بنده از پذیرفتن کاندیدایی مجلس خبرگان جهت تصویب قانون اساسی معذورم لذا بنده به حجة الاسلام و المسلمین آقای شیخ محمدتقی بشارت نمایندۀ آیت الله العظمی امام خمینی در دوگنبدان رأی میدهم. و به نظر حقیر لازم است اگر از اغراض و تعصبات خالی هستید به ایشان رأی بدهید، زیرا اینجانب از ایشان بهتر کسی را سراغ ندارم. البته منظور رأی برای مجلس خبرگان است.
و السلام علی اهل الحق
حقیر احمد تقوی مقدم
تاریخ: ۵۸/۵/۲
چرا آ میراحمد تقوی نمایندگی مجلس خبرگان را نپذیرفت‌؟ / اولین بیانیه روحانی برجسته کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مجلس خبرگان + سند


سرانجام، این انتخابات در ۱۲ مرداد ۱۳۵۸ برگزار شد، مجلس خبرگان در ۲۸ مرداد گشایش یافت و آقای بشارت با کسب اکثریت آراء به نمایندگی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به آن مجلس راه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین شهید محمد تقی بشارت که بعدا نمایندگی مردم سمیرم استان اصفهان در اولین دورۀ مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت، بعد از ظهر روز دوشنبه در تاریخ ۷ دی ۱۳۶۰ به دست منافقین در تهران به شهادت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار