رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عدم برنامه‌ریزی برای شریط بعد از برچیده شدن تحریم ها موجب افزایش واردات و رکود بیشتر کشور می‌شود و این امر ما را نگران کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 21 July 2015

به گزارش خبرنگارما ، رضا رحمانی در جلسه دیدار با صنعتگران آذربایجان‌شرقی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال های گذشته متاسفانه کشور وضعیت و شرایط خوبی نداشت، اظهار داشت: در برخی استان‌های توسعه یافته کشور محور توسعه، سرمایه‌گذاری دولتی است اما در آذربایجان شرقی محوریت با نقش‌آفرینی موثر بخش خصوصی است.

وی از افتتاح خط تولید سمند در تبریز در روزهای آتی خبر داد وگفت: به دنبال این هستیم که خودروی اروپایی در تبریز تولید شود و سمند را هم می‌توانیم به عنوان خودرویی با استاندارد اروپایی در تبریز تولید کنیم.

وی اظهار داشت: بعد از آغاز تولید انبوه خودروی آریسان در تبریز، اواخر فروردین ماه هم با پیگیری مجدانه راه‌اندازی خط تولید خودرو سواری سمند به ایران خودرو تبریز ابلاغ شد و مهندسین ایران خودرو تبریز با همکاری ایران خودرو تهران در فاز اول یک تیم جهت دو منظوره کردن خط مونتاژ تشکیل و بررسی‌ها و طراحی‌های لازم را انجام دادند و در فاز دوم نیز دو منظوره کردن هندلینگ، پروسه و بالانس (ترکیبی سمند و آریسان)، ابزارها و مستندات کیفی توسط مهندسی فرآیند و سایت تبریز برای تولید همزمان وانت آریسان و سواری سمند آماده شد.

رحمانی با بیان اینکه روزانه حدود 150 دستگاه آریسان و 100 دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز تولید می‌شود، افزود: طی توافقاتی که با مدیران ارشد ایران خودرو داشتیم ساخت کارخانه دوم ایران خودرو تبریز در قالب رنگ و بدنه را در طرح توسعه شرکت در دست اقدام دارند که با راه اندازی این فاز در آینده به صورت مستقیم برای حدود 2 هزار نفر ایجاد اشتغالزایی خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشارکت‌ کم رنگ فعالان استان در زمینه انجمن‌ها، اظهار داشت: متاسفانه در داخل استان برخی مسئولان با مشکل‌آفرینی و پرونده‌سازی برای همدیگر مانع از سرمایه‌گذاری می‌شوند و حتی برای برخی نمایندگان که در حال تلاش برای حل مشکلات صنعتگران هستند شایعه‌سازی و پرونده‌سازی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار