فعال اصلاح‌طلب :
عسکری : عملکرد مدیران نسبت به دولت اول بهتر نیست و کارکرد بهتری هم نخواهند داشت، که استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل این موضوع است چون هم شعارهای دهن‌پر کن داد و هم کارکرد مطلوبی در اقدامات ایشان ندیده‌ایم.
کد خبر: ۶۴۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 18 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /اجتماعی، سومین نشست جوانان برخی از احزاب جدید حامیان روحانی در شهرستان بویراحمد و جوانان فعال در تشکل‌های مدنی با حضور «سید رضا عسکری» چهره شاخص اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست عملکرد مدیران موردبررسی و نقد قرار گرفت و همچنین این جوانان از برخی مدیران مطالبه گری کردند.

«سید رضا عسکری» اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقادات و مطالبات صریح جوانان برخی احزاب جدید در خصوص عملکرد مدیران استانی این‌گونه بیان کرد؛
ارزیابی ما از عملکرد مدیریت استان این است که برخی از مدیران نمره قبولی در عملکرد مدیریتی خود می‌گیرند، اما برخی از مدیران نمره مطلوبی ندارند.
مدیرانی که عملکرد نسبتاً خوبی داشته‌اند در کارکرد خود و هم در راستای سیاست‌های دولت و شعارهایی که آقای روحانی داد فعالیت داشتند و همسو با دولت بودند و همچنین در بعد اجرایی اقداماتی انجام داده‌اند و در حد قابل‌قبولی دستگاه اجرایی را حفظ کرده‌اند، بنا بر این برخی از این مدیران قابل دفاع هستند و عملکردشان قابل‌قبول است.
عملکرد مدیران دولت اول روحانی بهتر از دولت دوم بود/ استاندار مقصر است!

سرجمع عملکرد مدیران در دولت قبل متوسط بود، گرچه انتظار اقدامات بیشتری از دولت قبل داشته‌ایم چون در انتخابات هم نشان داده شد با تمام نگرانی‌هایی که وجود داشت رأی آقای روحانی رشد داشته است و در کل استان رأی اول را داشتیم.
وی بابیان اینکه عملکرد مدیران نسبت به دولت اول بهتر نیست و کارکرد بهتری هم نخواهند داشت، گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل این موضوع است چون هم شعارهای دهن‌پر کن داد و هم کارکرد مطلوبی در اقدامات ایشان ندیده‌ایم، بنا بر این در این ارزیابی وضعیت مجموعه مدیران جدید بهتر از دولت قبل نیست.
وی بابیان اینکه برخی از مدیران عملکرد حداقلی داشته و قابل دفاع هستند و برخی از مدیران عملکرد متوسطی دارند و برخی دیگر نیز باید عزل شوند چون عملکرد قابل‌قبولی ندارند، گفت: کار کردن با برخی از مدیران در ادامه کار دولت قابل‌قبول و قابل دفاع خواهد بود.
در مورد جناب استاندار و معاونین ایشان به نظر می‌رسد با توجه به اینکه دوران مدیریت آن‌ها ۱۰ ماهه هست، بااینکه رضایت مردم و حامیان دکتر روحانی را جلب نکرده‌اند اما درصدد مقابله نبوده و در رسانه‌ها مقابله مستقیمی نداشته‌ایم و نقد درونی داریم، امیدواریم که در آینده استاندار و معاونین ایشان کارکرد خوبی داشته باشند و به حدی از عملکرد مثبت برسند که ما بتوانیم از آن‌ها دفاع کنیم، متأسفانه تا کنون چنین روندی در این مجموعه مشاهده نشده است.
فرماندارانی که به‌تازگی منصوب‌شده‌اند سرجمع در راستای مطالبات مردم نبوده‌اند و اغلب آن‌ها درگذشته جهت خلاف مطالبات مردم و رأی‌دهندگان به روحانی بوده‌اند.
امیدواریم که در ارزیابی مدیران در آینده شاهد تحولات جدی و مثبت‌تری باشیم و مردم نیز امیدوارتر شوند اما ارزیابی کلی از عملکرد مدیران استان این است که نارضایتی مردم بالاست و اکثریت مردم استان از وضع موجود راضی نیستند، اکثریت قاطع حامیان روحانی هم از وضعیت موجود و کارکرد مدیریتی استان و خصوصاً مدیریت کلان استان راضی نیستند.
آنچه تا الآن اظهارنظر شده مطلق نیست و همه ارزیابی‌ها، تحلیل‌ها و اظهارنظرها نسبی است و در این شرایط فعلی هیچ‌چیز مطلق نیست، در حوزه مدیریت کلان استان رضایت‌مندی کافی نیست اما این مطلق نیست مثلاً معاون عمرانی استاندار تلاش خود را کرده است و می‌بینیم که صادقانه تلاش می‌کند وقت برای مطالبات می‌گذارد.
اما مردم از وضعیت فعلی عملکرد مدیران استان ناراضی هستند و حامیان آقای روحانی اکثریت قاطع ناراضی هستند، بنا بر این باید حواسمان باشد که اگر نقد و قضاوت می‌کنیم منصفانه و عادلانه باشد وجدان خود را قاضی قرار دهیم.
می‌دانیم که در شرایط فعلی، وضعیت اقتصادی کشور و شرایط کلی حاکم بر دولت شرایط مطلوبی نیست و سخت است، رأی ما به آقای روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ درست بوده اما قرار نیست که هر رأی درستی نتیجه‌اش هم درست باشد، ممکن است که اقدامی را با نیت خیر و با رویکرد درست شروع کنید اما نتیجه‌اش مطلوب و قابل‌قبول نباشد، بنا بر این ما بر رأی که به آقای روحانی داده‌ایم مانده‌ایم و اعتقادداریم که اشتباه نکرده‌ایم.
نکته دیگر که باید بیان شود این است که نقد اصلی حامیان روحانی به عملکرد نمایندگان استان و استاندار محترم برمی‌گردد، چون مدیران عمدتاً هم به‌صورت فرایندی و هم در تصمیم‌گیری نهایی با انتخاب نمایندگان و استاندار مستقر شدند بنا بر این استاندار و نمایندگان پاسخگوی عملکرد مدیران استانی هستند، چون این مدیران حاصل دادوستد بین استاندار و نمایندگان می‌باشند.
اصلاح‌طلبان پاسخگوی عملکرد دولت و مدیران نیستند، چون اصلاح‌طلبان به‌صورت نسبی کمترین نقش را در انتصابات و تحولات حوزه مدیریت و انتقال و تغییر قدرت داشته‌اند، لذا نباید مردم عملکرد مدیران و دولت را به‌پای اصلاح‌طلبان بگذارند، ضمن اینکه حامی دولت هستیم و حامی دولت می‌مانیم تا زمانی که این سیاست کلی اصلاح‌طلبان در سطح ملی است.
اگر در سطح ملی سیاست کلی اصلاح‌طلبان بر جدایی حساب اصلاح‌طلبان از دولت باشد ما هم این کار را در استان خواهیم کرد، طبیعی است که ما در آینده تحلیل و موضع‌گیری‌هایمان بر مبنای همین رویکرد است و همچنان ما حامی دولت هستیم اما حمایت ما از دولت به معنای حمایت از مدیریت استان نیست.
عملکرد مدیریت استان در ظرف استانی ارزیابی می‌شود، اگر عملکرد قابل‌قبول و قابل دفاعی داشته باشد ما دفاع می‌کنیم و اگر عملکرد خوبی نداشته باشد یا نقد و یا مخالفت می‌کنیم.
ما از ابتدا در دولت اول و دوم مبنا را بر تقابل با دولت نگذاشتیم و تا الآن هم مبنا را بر این نخواهیم گذاشت، اما عملکرد مدیریت استان تعیین‌کننده خواهد بود که در آینده ما در تقابل با مدیریت استان و استاندار قرار می‌گیریم یا موردحمایت ما قرار خواهند گرفت، بنا بر این بستگی به عملکرد استاندار و تیم مدیریتی ایشان دارد.
نهایتاً، استاندار و نمایندگان پاسخگوی عملکرد مدیریت استان هستند، چون بیشترین نقش را در شکل‌گیری این تیم داشته‌اند و مدیریت استان نتیجه دست‌پخت خودشان است.
البته باید درجاهایی که لازم است نقد و مشکلاتی که وجود دارد را از راه‌های مناسب به خود مدیران منعکس کنیم و حتی می‌توانیم حساب برخی از مدیران را از کل مدیریت استان جدا کنیم چون عملکردشان قابل دفاع است.
نباید عملکرد مدیران را سیاه‌وسفید ببینید می‌توانیم هرکدام را در ظرف جدای خود قضاوت، حمایت و یا مخالفت کنیم، زیاد بدبین نباشید همان‌طور که می‌بینید فضا برای اصلاح‌طلبان سهل، آسان، راحت و بدون مانع نیست و رقبایی داریم که قدرت دارند و اصل قدرت هم در دست اصلاح‌طلبان نیست و نباید انتظار داشته باشیم در این مسیر آنچه می‌خواهیم تحقق پیدا کند، چون قدرت ما از مردم است.
به نظر می‌رسد که در شخص استاندار و برخی از دستگاه‌های اجرایی اراده‌ای وجود ندارد که مطالبات آقای روحانی و کسانی که برای آقای روحانی فداکاری کرده وقت گذاشتند تحقق پیدا کند و تا کنون بنای استاندار بر تعامل جدی و مؤثر با ستاد آقای روحانی و اصلاح‌طلبان نبوده، چون استاندار محترم از جنس اصلاح‌طلبان نبوده است و احساس تعلق به اصلاح‌طلبان نمی‌کند، اما امیدواریم که با اصلاح رویکرد دولت و مدیریت استان این روند متوقف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار