کد خبر: ۶۴۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 17 August 2018

تابناک / گزارش آخر هفته اجرای ۳۰ کیلومتر زیرسازی راه‌آهن سبزوار- سلطان‌آباد، قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعتبار راه‌آهن میانه- تبریز، دولت کمک به راه‌آهن برای پرداخت زیان‌ بخش مسافر را پذیرفت و بررسی مسائل اختصاصی مناطق راه‌آهن با رویکرد اقتصاد مقاومتی سایر عناوین مهم حوزه ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین و اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

اجرای ۳۰ کیلومتر زیرسازی راه‌آهن سبزوار- سلطان‌آباد

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن سلطان‌آباد به سبزوار از پیشرفت ۳۰ کیلومتری زیرسازی پروژه خبر داد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

عباس آخوندی دقایقی پیش در جریان بازدید از راه آهن سلطان آباد به سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی این خط ریلی در سال ۸۹ شروع شد اما تا سال ۹۵ اعتبار جدی نداشت که عملا این پروژه در سال ۹۵ فعال شد و در سال ۹۶ کارکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

ضریب اشغال ۷۸ درصدی در قطارهای محور خراسان

متوسط ضریب اشغال قطار های مسافری در محور خراسان در ۴ ماهه نخست جاری، به بیش از ۷۸ درصد رسیده است

محمد هادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: در همین مدت شاهد رشد ۱۶ درصدی ضریب اشغال قطار های مسافری در مسیر ریلی تهران- مشهد و بالعکس نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم به طوریکه در ۴ ماهه نخست سال جاری متوسط ضریب اشغال قطار های مسافری در این مسیر به بیش از ۷۸ درصد رسیده است.

۴۰۰ متر بازسازی روزانه مسیر بافق- کرمان

مدیرکل راه‌آهن کرمان گفت: روزانه ۳۵۰ تا۴۰۰ متر بازسازی در مسیر بافق کرمان انجام و تا پایان امسال ۶۰ کیلومتر از این مسیر بهسازی می‌شود.

محمد رضا فیروز کوهی مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۴۹۱ هزار و ۲۶۰ تن بار در راه آهن کرمان حمل شده است که در مقایسه با سال ۹۶ از رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی مسائل اختصاصی مناطق راه‌آهن با رویکرد اقتصاد مقاومتی

قائم‌مقام مدیر عامل راه‌آهن نشست بررسی مسائل اختصاصی مناطق راه‌آهن گفت: پیگیری روش‌های دستیابی به اهداف و برنامه‌های سال۹۷، موضوع اقتصاد مقاومتی و رویکردی باید در ستاد و مناطق دنبال شود.

حسین عاشوری قائم مقام مدیر عامل راه آهن و عضو هیات مدیره در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگروهی در رابطه با مسائل اختصاصی مناطق در ماه‌های گذشته، گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی از نزدیک مشکلات و مسائل راه‌آهن و شرکت‌های فعال در مناطق و ارائه راهکارهای مناسب در این رابطه است.

بررسی آخرین اقدامات و چشم اندازها در حوزه توسعه خطوط ریلی در استان اصفهان

سادات الحسینی مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: اداره کل راه‌آهن اصفهان یکی از پرکارترین ادارات در حوزه بار در جهت انتقال بار، تخلیه و بارگیری و تن کیلومتر است که شاخص‌های اصلی است که در این حوزه مطرح است و اقدامات مناسبی در این زمینه انجام گرفته است.

حرکت دومین قطار گردشگری در مسیر جنگل ابر

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق گفت: دومین قطار گردشگری به مقصد شاهرود و جنگل ابر به حرکت در آمد.

فرشاد زادخور مدیر کل راه آهن شمالشرق با بیان این خبر گفت: دومین قطارگردشگری، گردشگران را با قطار از ایستگاه تهران درمسیری ۴۲۹ کیلومتری سیر می‌دهد و به ایستگاه شاهرود می‌رسد.

افتتاح غرفه فرهنگی کتاب در ایستگاه راه‌آهن اصفهان

سیدرضا سادات حسینی مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: غرفه فرهنگی کتاب با عنوان قطار فرهنگ در ایستگاه اصفهان راه اندازی شد.

قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعتبار راه‌آهن میانه- تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- تبریز بازدید کرد و از قول مساعد وی در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح خبر داد.

خیراله خادمی به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- تبریز بازدید کرد و در این خصوص گفت: راه‌‌آهن میانه- تبریز از پروژه‌های اولویت‌دار در حوزه ریلی و یکی از طرح‌های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی به طول ۲۰۵ کیلومتر است.

استفاده از روسازی دال خط بتنی در راه آهن قزوین-رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در شبکه راه‌آهن کشور اجرای روش روسازی دال خط بتنی به جای روش‌های مرسوم روسازی بر روی پل رودخانه منجیل واقع در راه‌آهن قزوین- رشت صورت گرفت.

خیراله خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را یکی از شاهکارهای مهندسی در حوزه طراحی و ساخت تونل‌های طویل و پل‌های خاص دانست و گفت: توپوگرافی خاص مسیر راه‌آهن قزوین- رشت، کوهستانی بودن مسیر، مسایل زیست محیطی و بافت کشاورزی موجب شد تا در اجرای این خط ریلی اقدامات ویژه‌ای برای اولین بار در این مسیر ریلی صورت پذیرد.

نیاز ۴۵۰ میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل راه آهن «بستان‌آباد - تبریز» ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

داوود بهبودی در حاشیه‌ی بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از راه آهن «بستان‌آباد - تبریز» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از این بازدید، ارزیابی میزان پیشرفت پروژه‌ی راه‌آهن «میانه - تبریز» بوده که برای ساخت آن حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در طول ۱۸ سال ساخت این پروژه صرف شده است.

راه ابریشم جدید؛ یک کمربند، یک راه و یک ایران

نقش خطوط ریلی، جاده‌ای و بنادر ایران در راه ابریشم جدید با ابتکار کمربند-راه که ۶۵ كشور و بیش از نیمی از جمعیت جهان را در برگرفته و در حدود ۴۰ درصد اقتصاد جهان را شامل می‌شود در مسیرهای پیشنهادی بیش از پیش پر رنگ شده است.

آشنایی همسایگان راه‌آهن با فرهنگ ‌ریلی

حاشیه نشینان ریلی در ۵ شهرستان بزرگ استان فارس با فرهنگ ایمنی راه ها و راه آهن آشنا می‌شوند.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن فارس، با اعلام این خبر گفت: فرهنگ سازی و آموزش حاشیه نشینان خطوط ریلی فارس به شکل مستمر و در سطح کلان در حال پیگیری است.

رشد ۱۸ درصدی حمل بار در راه‌آهن جنوب

مدیر کل راه‌آهن جنوب گفت: راه‌آهن جنوب کشور در ۴ماه ابتدای سال جاری رشد ۱۸ درصدی در حمل بار را تجربه کرد.

عبدالکریم درویش‌زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب با اشاره سیاست شرکت راه‌آهن مبنی برافزایش حجم حمل و نقل بار و جابه جایی مسافر و درآمدزایی ناشی از آن، گفت: طی ۴ ماه ابتدایی سال۱۳۹۷، در مجموع حمل‌ونقل بار در این منطقه ۳ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۳۹۷ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال رشد ۱۸ درصدی داشته است.

تشکیل تیم مالی- قراردادی بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شرکت ذوب آهن اصفهان

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز با مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص تولید ریل ملی خبر داد و گفت: در جلسه ای که با حضور مهندس یزدی زاده در شرکت ساخت برگزار شد مقرر گردید با تشکیل تیم مالی و قراردادی مقدمات و شرایط، جهت تولید ریل UIC60 فراهم‌شود.

دولت کمک به راه‌آهن برای پرداخت زیان‌ بخش مسافر را پذیرفت

عضو هیئت‌مدیره شرکت راه‌آهن گفت: در پی جلسات مکرر میان مسئولان این شرکت و سازمان برنامه‌وبودجه، توافق شد، زیان‌بخش مسافری با کمک دولت تأمین شود و در صورت دریافت کمک‌های دولتی، شرکت راه‌آهن نیز تعهد کرد که زیان‌ بخش بار با افزایش حمل و رساندن به نقطه سربه‌سر جبران شود.

سعید رسولی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای رسیدگی به یارانه‌های تحمیلی بخش مسافر بر شرکت راه‌آهن اظهار داشت: در حال حاضر حمل‌ونقل ریلی بار و مسافر متحمل زیان است و درواقع قیمت تمام‌شده با آنچه الآن به‌عنوان درآمد بخش غیردولتی و شرکت راه‌آهن محقق می‌شود فاصله زیادی دارد.

پایان مرحله نخست تکمیل دالان حمل و نقل بین‌المللی شمال به جنوب

در دیدار جاوید قربان اف رییس شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان و آلان لوشنیکف معاون وزارت راه فدراسیون روسیه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب بررسی شد.

نظارت فنی کارشناسان ۲ دانشگاه بر پل ورسک

مدیرکل راه آهن شمال گفت: پل ورسک از سوی کارشناسان فنی دو دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر تهران نظارت می‌شود.

یوسف گران پاشا در بازدید خبرنگاران ملی و استانی از پل ورسک افزود: هرساله از سوی این کارشناسان ابینه فنی پل ورسک بازبینی و مشکلات روبنایی و زیربنایی احتمالی آن برطرف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار