به نظر می رسد بر عکس آنکه مخالفان زارعی سعی کردند این نامه را حمله روشنفکر به غلام محمد زارعی تعبیر کنند، واقعیت و هدف اصلی نامه، هشدار جدی روشنفکر به هدایتخواه بوده است.
کد خبر: ۶۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 17 August 2018
مطلبی که در ادامه آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
نامه تبریک روشنفکر، حمله به رقیب یا هشدار به رفیق؟
روز گذشته نامه تبریکی توسط مهدی روشنفکر یکی از فرهنگیان بازنشسته که حالا در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان حضور دارد برای اسداالله هاشمی مدیر کل سابق حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد که اکنون مدیر کل همین اداره در استان ایلام است ارسال و منتشر شد که البته با شیطنت های رسانه ای همراه بود و بیش از آنچه که برای غلام محمد زارعی مهم باشد، مهم جلوه داده شد چرا که هدف نگارنده هر چه که باشد آنقدر برای حمله به زارعی نیش دار نبود که رسانه‌ها با شیطنت به آن پرداختند.  

 در پیام تبریک مهدی روشنفکر عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به سید اسدالله هاشمی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 جناب آقای مهندس سید اسدالله هاشمی
 سلام علیکم
 انتصاب شایسته‌ی جناب عالی به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام را صمیمانه تبریک می‌گویم. کیست که نداند جنابعالی چوب قانونمندی و حساسیت نسبت به اعمال و اجرای قانون در برابر مافیای زمین خوار و سهم خواهان سیاست زده را خوردید!

همچنانکه مقام معظم رهبری در سال 73 در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد فرمودند:
«این استان دچار مسائل شبه سیاسی شده است» و امروز محرومیت محیط زیست استان از سرمایه‌ای همچون حضرتعالی، محصول همان سیاست زدگی است که پایش را بر گلوی نحیف توسعه این دیار ثروتمند اما محروم گذاشته است.
 تردید ندارم زمان طلوع خورشید اگاهی نزدیک است و به‌زودی شاهد دفن دگم اندیشی و منفعت طلبی به پشتوانه مردم اگاه و زمان شناس خواهیم بود و به حول و قوه الهی شایسته سالاری جایگزین قوم سالاری و عدالت جایگزین سهم خواهی های سیری ناپذیر خواهد شد
 دوام توفیقات روز افزون را از جهاندار جان آفرین مسالت دارم.
 ارادتمند مهدی روشنفکر

نامه تبریک روشنفکر، حمله به رقیب یا هشدار به رفیق؟

چند نکته در این مورد لازم است بیان شود:
این نامه دقیقا در زمانی منتشر شد که غلام محمد زارعی در برنامه ای از پیش اعلام شده در میان خبرنگاران دو حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در شهر سیسخت به سر می برد که این نشان دهنده عمدی و موقعیت شناسی افرادی بود که پشت پرده انتشار این نامه بودند و سعی کردند نشست خبری نماینده بویراحمد و دنا پیش از آنکه بخواهد به بیان عملکرد وی در چند سال نمایندگی اختصاص یابد به حاشیه رود. 
نکته دیگر این نامه مربوط به نگارنده نامه و هدف وی از نگارش نامه است. کیست که در حوزه بویراحمد و دنا مهدی روشنفکر و تفکرات وی را نشناسد؟! روشنفکر یک اصولگرای افراطی با چاشنی قومیت گرایی است. شاهد این مدعا در بحث قومیت گرایی رای بالای وی در دور قبل انتخابات است که با وجود حضور چهره سرشناس ملی و استانی و اخلاق گرای اصولگرایان یعنی هدایتخواه توانست رای قابل توجهی به دست بیاورد! واضح است این رای جناحی نبود اما روشنفکر توانست رای قوم و قبیله خود را با کوبیدن بر طبل قوم گرایی به دست بیاورد. پس اولین متهم قوم گرایی خود وی است و نمی تواند دیگران را به قوم گرایی متهم کند.
نکته دیگر اینکه اگر مهدی روشنفکر را در چهارچوب اصول گرایی بررسی کنیم، وی نماد یک اصول گرای افراطی یا همان واژه خود وی که در نامه تبریک به اسداالله هاشمی به کار برد، «دگم اندیش» است! پس نوک پیکان این نامه بر عکس مانور رسانه ها متوجه غلام محمد زارعی نیست یعنی حتی اگر نظر نگارنده هم همین باشد نتوانسته است اتهامات  را بدون کمک رسانه ها به زارعی بچسباند بلکه متهم اول این واژه‌ها خود روشنفکر و دوستانش بوده اند!  
به نظر می رسد بر عکس آنکه مخالفان زارعی سعی کردند این نامه را حمله روشنفکر به غلام محمد زارعی تعبیر کنند، واقعیت و هدف اصلی نامه، هشدار جدی روشنفکر به هدایتخواه بوده است که برخی فعالیت های رسانه ای چند هفته پیش وی در نمایندگی آستان قدس رضوی با حضور خبرنگاران از جدی بودن اراده این چهره محبوب اصولگرایان برای کاندیداتوری در دور بعد مجلس شورای اسلامی حکایت دارد. منظور وی هم این بوده است که به اصولگرایان بفهماند که اگر پیروزی در انتخابات آینده را می خواهند باید تابع نظرات افراطی وی باشند نه مشی اخلاق گرایانه و فرهنگی هدایتخواه!  
همه می دانند که تبلیغات منفی بیش از اندازه و تا حدودی خارج از واقعیت کار زارعی را برای انتخابات آینده سخت کرده است و از آنجایی که روحیات روشنفکر را می شناسیم که فردی اقتدارگرا، تمامیت خواه و قوم گرا است مطمئناً حاضر به دادن میدان به هدایتخواه نیست و از هم اکنون خود را یکی از اهالی بهارستان تصور می کند پس این نامه قبل از آنکه حمله به زارعی باشد هشداری جدی به اصولگرایان است که اگر خروجی جلسات شما من نباشم همان اتفاقات دور گذشته تکرار می شود! 
و نکته آخر اینکه به نظر می رسد با توجه به حساب ویژه روشنفکر بر روی( نزدیکان)  خود برای موفقیت در انتخابات مطمئناً در نظر دارد پس از موفقیت احتمالی، اهم مسئولیت های شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج را به این افراد بسپارد و باید گفت این افراد متاسفانه توانایی مدیریت شهری را که سالانه جمعیت میلیونی گردشگر را پذیرا است ندارند. 
محسنی 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
روشنفکر سالها رئیس دانشسرای تربیت معلم دهدشت بود وبه جرات میشه گفت دگم ترین فرد استانه که بیش از ۹۰ درصد بچه های دانشسرا اینو تایید میکنند.
بهشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
برادر عزیز همان های که حضرتعالی می فرمائید توان مدیریت شهر را ندارند آنهای هستند که یاسوج راکه چهره ای روستایی محروم داشت به کلان شهری تبدیل کرده اند که هم اکنون حر فهای خوبی برای آینده دارد اگر افکار ناسیونالیست همچون‌ شما ها بگذارد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
یاداشت کاملاٌ تفرقه افکنانه هست ومطمینا هدایتخواه وروشنفکر به اجماع خواهند رسید.
طیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
نویسنده متن بسیار بسیار دگم‌اندیش و بی.... هستی ، این توهین های شما باعث میشه که روشنفکر روز به روز پیشرفت کنه و رایش بیشتر بشه
تاریخ ایل تامرادی رو ثابت نموده و سیاست مداری این ایل بزرگ زبانزده عام و خاص میباشه
همین ها که میگی توان اداره کردن رو ندارن گذشت زمان قضااوت خواهد کرد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
کاملا صحبح فرمودید
بالاخره پاراگراف اخر
...........
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
یعنی میخوای هدایتخواه به نفعش کنار میره در صورتی که اینژور نخواهد شد و..... اگر از دور قبل درس نگرفته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
اخ سی مرکز استانی ک روشنفکر میخواد براش تعین تکلیف کنه... اخ
مارگون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
این فرد بی اصل و نسب که این هرز نامه رو نوشت چه کسی هست؟
تام
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
دوست نا عزیز بحق حق میدم گستاخی کنی چون بواسطه عملکرد ضعیف و مذمت گونه بعضی از سیاسیون و نفوذی های منفعت طلب و سطحی نگر بویراحمد سفلی و ایل تامرادی به انزوا رفته

ولی با طلوع چهره ای دوست داشتنی و محبوب حاج مهدی روشنفکر اینده روشن است و به همگان ثابت خواهیم نمود که فرزند برومند ایل بزرگ همچون خورشید گرمایش به همگان خواهد رسید و همچون گذشته پناهگاه همه ایلات و طوایف خواهد بود و ن فقط قوم و ایل خودش

مهدی روشنفکر روشن دلی روشن بین و روشنفکر میباشه و بیدی نیست که با این بادها بلرزد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
لطفا به مسائل قومیتی دامن نزنید همه طوایف ما در کهگیلویه و بویراحمد در دانش، غیرت، شهامت یکسان هستند و هیچکدام ارجحیتی بر دیگری ندارند
به نظرم تنها راه مبارزه با قومیت گرایی در استان نهادینه کردن کار حزبی است.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
مدیر پایگاه مخاطب گرامی از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
به نگارنده متذکر می شوم که به تاریخ اقوام برگردد و شجاعت و مدیریت و تدبیر افراد هر قوم را ببیند که نه با مدارک جعلی و با فروختن چند متر زمین و رفتن به دانشگاه آزاد بدست می آید بلکه بیشتر نهفته در ذات و استعداد و فطرت انسانهاست . آدمهای تازه به دوران رسیده فکر نکنند شخصیت و مدیریت و تفکر را با پول جند متر زمین می شه بدست آورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
این تفسیر از کدام فرد عقده ای است؟ خودکشی نکن، بخوای نخوای بهارستانی آینده دکتر روشنفکر خواهد بود." یا مهدی"
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
دیگر مردم از این تعاریف خسته شده اند نه روشنفکر بیشتر ازدور قبل رای میاورد ونه مردم احمق هستند که به هرکسی رای دهند ،دیگر هیچ فردی در این مملکت به فکر مردم نیست هر کس به فکر پر کردن جیب خود وطایف وقبیله وحذب وگروهش هست ومردم فقط دارن درد وسختی میکشند، شهر یاسوج هم وضعیت افتضاح الانش که مشخصه ، که گیر یه شورای سنتی نا کار آمد افتاده ، هر طایفه وقبیله هم از برخورد ومنش شخصیتی افراد اون طایفه مشخصه که چی هست ،از کوزه همان برون تراود که دراوست ، اگر افراد با هم برابر باشند طایفه ها هم برابرند پس این استدلال غلطه ، قضاوتهای ایلات را از نظر فرهنگی باید از بیرون استتن ببینی وقضاوت را بشنوی ، تا الان هیچ نماینده مجلسی کار خارق الاده ای انجام نداده که مردم از فلاکت نجات پیدا کنند هر روز میرویم به بن بست نزدیکتر میشویم تا تونستیم چهارتا پروفسور بفرستیم مجلس اونوقت انتظار داشته باشیم کشورمون آباد میشه همه اینها یه مشت بیسواد حذبی ،طایفه ای، گروهی منفعت طلب هستن .وسلام ختم کلام
جاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
نویسنده هم یه آدم دگم اندیش و عقده ای تشریف دارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار