رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشبرد امور گفت: ما جنگ هشت ساله را دست مردم دادیم پیروز شدیم و امروز هم با وجود تمام تخریب ها و هجمه ها کشور با اقتدار اداره می شود. وی افزود: دولت و حکومت نمی توانند همه مسایل را حل کنند و کار را باید دست خود مردم داد، اگر کار مردم را به خودشان واگذار کنیم و از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم نتایج بهتری حاصل می شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 15 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد مخبر، چهارشنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری و هماهنگی با هدف استفاده از ظرفیت های این ستاد در حوزه توانمندسازی و محرومیت زدایی در استان فارس در شیراز افزود: بخش عمده این رقم در زمینه ایجاد اشتغال هزینه خواهد شد.
وی اظهار داشت: چنانچه این رقم ظرف سه سال جذب و عملیاتی شود این آمادگی را داریم که 20 درصد دیگر نیز به آن اضافه کنیم.
مخبر گفت: باید بکوشیم که در مدت یاد شده با همراهی و مشارکت مردم 40 هزار شغل در این استان ایجاد کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: این ستاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی اقدام خواهد کرد.
وی افزود: استان فارس به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک استان خاص و برخوردار از ظرفیت های بسیار است و از نظر مساحت از 161 کشور در دنیا بزرگتر است.
او اظهار داشت: تولید ناخالص ملی این استان که 20 میلیارد دلار است از تولید ناخالص ملی 88 کشور بیشتر است و باید از تمام این ظرفیت ها برای تامین رفاه مردم و خدمات رسانی به آنها استفاده کنیم.
مخبر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه ما مسئولان نتوانسته ایم ظرفیت ها، امکانات و شرایط را به گونه ای برای مردم فراهم کنیم که آنها بتوانند از آنها بهره مناسب ببرند.
وی افزود: امروز دشمن تمام کشور و آحاد مردم را مورد هجوم قرار داده و معیشت مردم را هدف گرفته و بر همین اساس نیز یک جنگ روانی به راه انداخته است.
او بیان کرد: ما منکر وجود مشکلات نیسیتم اما اینکه در شرایطی قرار گیریم که دستاوردهای انقلاب، خون شهدا و مدیریت امام (ره) و رهبری و دولت های مختلف را زیر سوال ببریم یک انحراف جدی است که باید مراقبت کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: قبل از انقلاب از جمعیت 30 میلیونی کشور با تولید 6میلیون بشکه نفت، 14 و نیم میلیون نفر زیرخط فقر مطلق قرار داشتند در حالی که امروز با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت و تولید 2 و نیم میلیون بشکه نفت، حدود هشت و نیم میلیون نفر زیر خطر فقر قرار دارند.
مخبر اضافه کرد: در قبل از انقلاب از هر یک هزار کودکی که به دنیا می آمد 120 کودک و در برخی مناطق 500 کودک فوت می شد، 68 درصد جمعیت بزرگسال کشور نیز بی سواد بود و 60 درصد کودکانی که به دبستان می رفتند دوره دبستان را به اتمام نمی رساندند.
وی گفت: در مقابل، امروز 96 درصد روستاهای کشور از بهداشت و درمان برخوردار است و در مجموع کشور به لحاظ امکانات و امنیت بی نظیر است.
او افزود: امروز با یک جنگ روانی عظیم مواجه هستیم که گویی کارآمدی و بضاعت نظام نمی تواند پاسخگو باشد.
مخبر، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشبرد امور گفت: ما جنگ هشت ساله را دست مردم دادیم پیروز شدیم و امروز هم با وجود تمام تخریب ها و هجمه ها کشور با اقتدار اداره می شود.
وی افزود: دولت و حکومت نمی توانند همه مسایل را حل کنند و کار را باید دست خود مردم داد، اگر کار مردم را به خودشان واگذار کنیم و از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم نتایج بهتری حاصل می شود.
او گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یکی از استان های کشور در حال احداث یک کارخانه قند است که فقط برای زمین آن به تنهایی 220 استعلام انجام داده ایم، در چنین شرایطی چگونه می توان از مردم انتظار داشت که کار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار