رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از شناسایی و معرفی عامل تخلیه غیر مجاز پسماند در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 15 August 2018

عامل تخلیه غیرمجاز پسماند در شهرستان آبیک به دادگاه معرفی شد

محمد ایران نژاد در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین،اظهار کرد: مأموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک حین گشت و کنترل و پایش واحدهای صنعتی و خدماتی، متوجه تخلیه غیر مجاز پسماند در محدوده اراضی ضلع جنوب غربی روستای گنجاب شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: طبق بررسی های به عمل آمده و مدارک و مستندات مکشوفه از محل دپوی پسماندهای تخلیه شده مشخص شد که پسماندهای موجود متعلق یک واحد صنعتی از یکی از استان های همجوار که در زمینه تولید محصولات پلاستیکی فعالیت دارد، بوده است.

به گفته ایران نژاد، این واحد به صورت غیر مجاز پسماندهای صنعتی را در محل مذکور تخلیه کرده و سپس اقدام به آتش زدن آنها می نمود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر واحد صنعتی مذکور که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بود از طرف این اداره برای صدور حکم قضایی به دادگاه معرفی شده است.

ایران نژاد بیان کرد: طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، اشخاص متخلف در این زمینه به حکم مراجع قضایی به جزای نقدی محکوم و بر اساس ماده ۲۰ این قانون، خودروهای تخلیه کننده پسماند های صنعتی ویژه در اماکن غیرمجاز، علاوه بر اعمال حداکثر مجازاتهای مذکور، تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد و بر اساس قوانین حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد حقوقی و قضایی قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار