آیا آتش سوزی تالاب بین‌المللی میانکاله عمدی ست ؟
آتش سوزی مکرر تالاب بین‌المللی میانکاله ناخودآگاه با حس بدبینی این شائبه را ایجاد می کند که شاید این حوادث عمدی باشد ! چرا که سودجویان و آقازاده ها و رانت خوران پست که سالها به اقتصاد مملکت اسلامی لطمه زده اند برای رسیدن به مقاصد شومشان دست به هر کاری می زنند .
کد خبر: ۶۴۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱ 15 August 2018

به گزارش تابناک مازندران، وقتی تالاب بین‌المللی میانکاله به تناوب و در تمام فصول سال دچار آتش سوزی مکرر می شود و در چند سال اخیر این امر به بیشترین حد خود می رسد ناخودآگاه این پرسش پیش می آید که آیا سوجویان و زمین خواران که بوی کباب را در حوالی امیرآباد حس کرده اند در این ارتباط نقش دارند یا خیر !؟ البته این موضوع وقتی سوال برانگیزتر می شود که مدیرکل محیط زیست مازندران علت اصلی آتش سوزی های رخ داده در میانکاله را عامل انسانی اعلام کرده است.......

 براساس این گزارش، همان گونه که در نقشه ملاحظه می کنید با خشک شدن تالاب بین‌المللی میانکاله هر چند یک معضل بزرگ محسوب می شود ولی برای سو استفاده گران یک فرصت مناسب است که به اموال خود اضاف کنند ....

 

ارتباط آتش سوزی تالاب بین‌المللی میانکاله با منطقه آزاد!؟
 

وجود آب و هوای مدیترانه‌ای، گردشگاه طبیعی و بی‌نظیر میانکاله را به یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر تبدیل کرده است و احیای تالاب بین‌المللی میانکاله که ثبت کنوانسیون رامسر است، نیازمند حمایت جدی استانی و ملی و سازمان محیط زیست است تا سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه مبتلا نشود.

 تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان پناهگاه حیات وحش با مساحتی حدود 68 هزار و 800 هکتار از دو زیستگاه آبی و خشکی تشکیل شده که 45 هزار هکتار آن تالاب میانکاله و 23 هزار و 800 هکتار آن از اراضی خشکی است.

براساس این گزارش، در بهمن ماه 96 مدیر کل محیط زیست مازندران گفته بود که مهمترین تالاب مازندران میانکاله ۲۰ درصد خشک و تالاب های لپو و عباس آباد به صورت کامل خشک شده است.

 به گزارش ایرنا اگر چه برخی از منابع محلی هدف آتش سوزی ها را انتقام گیری از محدودیت های اعمال شده به منظور حفاظت از محیط زیست مانند جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز اعلام داشتند ، ولی برخی دیگر پیدا شدن ردپای قاچاقچیان در آتش زدن این پناهگاه اشاره کرده بودند.

مدیرکل محیط زیست مازندران هم پیش از این در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا علت اصلی آتش سوزی های رخ داده در میانکاله را عامل انسانی اعلام کرده بود.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفته بود : پرونده این آتش سوزی با رویکرد منشاء انسانی و عمدی به دستگاه قضایی استان ارسال شد
حسینعلی ابراهیمی با محتمل دانستن عمدی بودن آتش سوزی های پنجگانه یک هفته ای ماه خرداد ، دست داشتن قاچاقچیان را نیازمند بررسی های بیشتر دانسته بود.

خرداد 96 آتش‌سوزی در میانکاله
با تلاش مأموران یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش میانکاله آتش‌سوزی درمنطقه پروانه بادی این پناهگاه پیش از گسترش و فراگیر شدن مهار شد. هم‌چنین یک هکتار دیگر از منطقه سازیلی وانار رستان میانکاله نیز روز گذشته طعمه حریق شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران:
هنوز علت آتش‌سوزی تالاب بین‌المللی میانکاله مشخص نیست؟

با دیگر در طی سال جاری بخشی از اراضی تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران جمعه شب دچار آتش‌سوزی شد.

 آتش‌سوزی در تالاب میانکاله حوالی ساعت ۲۰ در منطقه مرزی میان استان مازندران و گلستان رخ داد و همچنان ادامه دارد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل محیط زیست استان مازندران در مورد اتش‌سوزی تالاب میانکاله گفت: ماموران پایگاه‌های آتش نشانی از پارک حیات وحش سمسکنده و تالاب میانکاله با تجهیزات برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شده‌اند و در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

وی از علت وقوع آتش‌سوزی اظهار بی‌اطلاعی کرد!؟

این چندمین بار است که در سال جاری بر اثر آتش‌سوزی پوشش گیاهی و جنگلی تالاب میانکاله از بین می‌رود.

آخرین آتش‌سوزی در این منطقه اواسط تیر ماه رخ داد که بر اثر آن دست‌کم ۲ هکتار از پوشش گیاهی منطقه خاکستر شد.

  اگر بودجه کافی برای نجات تالاب میانکاله به محیط‌زیست مازندران اختصاص پیدا کند با توجه به برنامه‌های خوبی که طرح‌ریزی شده است ضمن حفظ شرایط موجود و جلوگیری از پیشروی خشکسالی تالاب میانکاله، حداقل 10 درصد منطقه خشک شده نیز احیا می‌شود.

 طبق آخرین آمارها در تابستان سال 1396 از 45 هزار هکتار پهنه آبی تالاب بین‌المللی میانکاله مساحتی حدود 10 هزار هکتار معادل 20 درصد خشک شده است.

پروژه نجات تالاب میانکاله در دوراهی مازندران و گلستان
غول خشکسالی مساحتی حدود 10 هزار هکتار از تالاب بین المللی میانکاله را به عنوان یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در کشور؛ در کام خود بلعیده و زنگ خطر خشکسالی تالاب های مازندران نیز به صدا درآمده است.

 آتش سوزی مکرر تالاب بین‌المللی میانکاله ناخودآگاه با حس بدبینی این شائبه را ایجاد می کند که خدای ناکرده این حوادث عمدی نباشد ! چرا که سودجویان و آقازاده ها و رانت خوران پست که سالها به اقصاد مملکت اسلامی لطمه زده اند برای رسیدن به مقاصد شومشان دست به هر کاری می زنند .

 نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب برای اقدامات ویژه در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی؛
رهبر انقلاب: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام شود
رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران و انجام برخی جرائم از سوی عده‌ای از اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی در این شرایط همسو با اهداف دشمنان، درخواست کرد، اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی داده شود.

در این نامه پیشنهاد شده است که هرگونه تعلیق و تخفیف مجازات اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی ممنوع باشد. رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت و تأکید کردند: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد و در مورد اتقان احکام دادگاه‌ها دقت لازم توصیه شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Germany
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
واقعا گزارش جالبی بود. امیدوارم مسیولین و مردم چشم شون به حقایق باز بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار