تابناک گزارش می دهد؛
کودک خلاق و متفکر آی مت مرکز پیش دبستانی "نوید بهاری" دهدشت در آزمون جهانی " آی مت" (درک مفاهیم پایه ریاضی ویژه کودکان 3 تا 7 سال) در کشور مالزی در بین بیش از 17 کشور مطرح دنیا، مقام اول را در پک آبی کسب نمود.
کد خبر: ۶۴۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ 14 August 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مسابقات جهانی "آی مت" ( درک مفاهیم پایه ریاضی) 2018 مالزی با حضور بیش از 17 کشور جهان برای کودکان 4 تا 6 ساله در کشور مالزی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که در سه رده سنی A(کودکان ۴ ساله)، رده B (کودکان ۵ ساله)، رده C(کودکان ۶ ساله) و در پک های مختلف و با حضور کودکان بیش از 17 کشور دنیا برگزار شد،کودک خلاق و مستعد دهدشتی توانست برای کشور ایران و شهر دهدشت افتخار آفرینی کند.

در این دوره از مسابقات که کودکان ایرانی برای دومین بار در آن شرکت می کردند، ایلیا دوهنده از پک آبی و محمد مهدی خرام از پک سبز هر دو از مرکز پیش دبستانی " نوید بهاری " دهدشت در این مسابقات شرکت  کردند و فقط ایلیا دوهنده توانست خلافیت خود را به رخ جهانیان بکشاند و مقام اول را به خود اختصاص دهد و کاپ قهرمانی را از موسس جهانی دریافت نماید.

دبیر اجرایی "طرح آی مت" در شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری، تمامی کودکان آی مت دهدشت در پک های مختلف در مسابقات شهرستانی با هم رقابت کردند و برگزیدگان مرحله شهرستانی به مسابقات استانی اعزام شدند.

شهریار رضوی مقدس ابراز کرد: در مسابقات استانی 5 کودک توانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست بیاورند.

وی افزود: از آن جایی که هزینه اعزام کودکان به مسابقات جهانی به عهده والدین کودک بوده و این هزینه ها برای برخی از والدین بسیار سنگین بود، تنها دو کودک توانستند به مسابقات جهانی اعزام شوند و خوشبختانه ایلیای عزیز توانست زحمات و تلاش مربیان خود و همچنین زحمات بسیار زیاد خانم الهام رستمی مدیر پیش دبستانی "نوید بهاری" را به ثمر رسانده و شایستگی های خود را به رخ کودکان دنیا بکشاند.

دبیر اجرایی طرح " آی مت " شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: کسب نمودن چنین افتخاری آن هم از سوی یک کودک و به خصوص طنین انداز کردن نام دهدشت در سطح دنیا اتفاقی بسیار با ارزش برای ایران و استان و خصوصآ برای شهر دهدشت است، افتخاری که تاکنون در این استان توسط کسی بدست نیامده است.

وی گفت: از مدیران و مسئولان شهرستان بسیار گله مند هستم که بعد از کسب کردن چنین مقامی حتی یک خوش آمدگویی و تبریک خشک و خالی به این کودک و مدیر و مربیان پیش دبستانی " نوید بهاری " نگفتند!

این مسئول تصریح کرد: افتخار آفرینی و کسب نمودن مقام جهانی برای همه بسیار ارزشمند است اما این افتخار آفرینی زمانی با ارزشتر میشود که مورد توجه قرار بگیرد، توجهی که تاکنون اتفاق نیفتاده است!!!

رضوی اظهار کرد: از فرماندار، مدیریت آموزش وپرورش، شهرداری و اعضای شورای شهر و سایر مدیران انتظار بیشتری داشته و دارم و امیدوارم در این خصوص توجه ویژه ای شود.

وی در خصوص طرح " آی مت" بیان کرد: طرح "آی مت" در واقع طرح آموزش مقدمات ریاضی با شعر، بازی، قصه گویی ویژه کودکان سه تا هفت سال است.

رضوی عنوان کرد: طرح "آی مت" تقریباً حدود 4 سال است که در کشور آغاز به کار نموده و در شهر دهدشت در حال حاضر به مدت 3 سال است که از طریق نمایندگی "مهد کودک نوین" و "پیش دبستانی نوید بهاری" در حال اجراست.

وی ادامه داد: به دلیل ترس از درس ریاضی که معمولا در وجود کودکان نهفته است بر همین اساس طرح "آی مت" در سطح دنیا راه اندازی شد و برای اولین بار در کشور مالزی آغاز به کار کرد و در واقع میتوان گفت که بنیانگذار طرح " آی مت" کشور مالزی است.

این مسئول بیان کرد: بعد از آزمایش هایی که روی کودکان انجام شد و جواب مثبت دریافت شد این طرح در 11 کشور جهان راه اندازی شد و خوشبختانه کشور ایران یکی از کشورهایی است که از ابتدای مقدماتی با این طرح آغاز به همکاری کرد.

این مدیر در ادامه افزود: طرح "آی مت" فقط مختص به درس ریاضی نیست، هر چند که ریاضیات پایه و اساس خیلی از نیازهای روزمره ی یک فرد است اما در طرح "آی مت" ما کاری می کنیم که کودک بتواند با اعتماد به نفس بهتری شیوه زندگی خود را پیش ببرد.

رضوی در پایان اضافه کرد: آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت (من ریاضی را دوست دارم) روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه، بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده می شود.

 

گزارش و تنظیم: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
ضمن تبریک فراوان به همه ی هم استانی ها بخاطر این افتخار آفرینی بزرگ ؛ ان شالله شاهد موفقیت های روز افزون نخبه ی عزیرمان باشیم
ابوذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تبررریییک
اندرزیان از دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تبریک به همشهری عزیزم انشالا همیشه شاهد موفقیتهای ایلیا جان باشیم
مومن نسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
ضمن تبریک به خانواده های مستعد و با اصالت دوهنده، اجتهاد و همه هم استانی های گرامی، برای ایلیای عزیز آرزوی موفقیت های روز افزون و‌ کسب مدارج بالاتر را دارم
رحمان مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
قربونت برم بچه لر نومت جهانی قلبم با تو ایزنه هر جای دنیای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
احسنت
پورمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
احسنت به ایلیای عزیز‌و تبریک به خانواده محترم ایشان.
مهناز پورمند
|
United Kingdom
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
هزار ماشالله به ایلیاجان و تبریک به خانواده محترمشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
درود فراوان همشهری عزیزم تبریک به کهگیلویه بزرگ و پدر و مادر ایلیای دوهنده

احسن تبارک الله
همراه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
تبریک به مردم شهر دهدشت ایلیای عزیز و خانواده ایشان خصوصا مربی ایلیا جان و مهدکودک نوید بهاری . جناب اقای رضوی و سرکار خانم الهام رستمی‌ درود برشما درووووود
خانم موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عرض تبریک ب ایلیای عزیزم وهمچنین خانواده محترم دوهنده واجتهادی،،،امیدوارم ک درتمامی مراحل زندگیت موفق باشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار