معاون اداره کل بهزیستی استان یزد از اجرای طرح دانشنامه ازدواج ویژه دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج در یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 09 August 2018

محمدعلی صادقی‌پور در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان یزد اظهار داشت: تجربه‌ای از دوره‌های شش ساعته آموزش برای زوج‌های جوان داشتیم و از سال 1387 این کار کلید خورد و با ارزیابی صورت گرفته متوجه شدیم که اگر قرار است آموزش برای زوج‌های جوان گذاشته شود باید آموزش فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش به صورت سخنرانی صرف تاثیر کامل و مناسبی ندارد گفت: برای حل این موضوع حداقل نیاز به یک کارگاه آموزشی 16 ساعته داشتیم که مباحث مختلف در ارتباط با زندگی زناشویی، فرزندداری و موارد مختلف دیگر در ارتباط با زندگی مشترک به آنها ارائه شود.

معاون بهزیستی تصریح کرد: تنها جایی که امکان برگزاری اجباری این کارگاه‌ها را داشتیم زمان ازدواج و هنگام ثبت ازدواج بود که به صورت اجباری و با همکاری دستگاه‌های مرتبط و همچنین دفاتر ثبت ازدواج بود.

صادقی‌پور با تاکید بر اینکه دادگستری در این زمینه حمایت صد در صدی و جدی انجام داد بیان کرد: سعی شده بود که مسائل و مطالبی که در این کارگاه‌ها به آنها ارائه می‌شود متناسب با فرهنگ مردم یزد باشد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت که بتوانیم این طرح را سال آینده با همکاری دانشگاه شهید صدوقی(ره) یزد برگزار کنیم و تفاهم‌نامه این موضوع هم توسط دو نهاد آماده شده است.

معاون بهزیستی با اشاره به اینکه این طرح در آستانه ازدواج افراد انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در راستای بهبود اثرگذاری فعالیت‌های انجام شده و کاهش مشکلات زندگی پس از ازدواج، دوره‌های 16 ساعته پیش از ازدواج هم به عنوان دانشنامه ازدواج است به صورت پایلوت در استان ایجاد کردیم و قصد داریم در کل استان آن را به مناسبت هفته ازدواج  اجرایی کنیم.

صادقی‌پور با تاکید بر اینکه این طرح‌ها هزینه‌هایی را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بسیاری که مشکلات زنانشویی و اختلاف بین افراد ایجاد می‌کند هزینه الان یک سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از این هزینه‌های گزاف است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا هزینه پیشگیری به نسبت به هزینه‌های درمان بسیار کمتر است و تاثیری که در بحث پیشگیری وجود دارد به مراتب بیشتر از درمان است به صورتی که اصلا قابل قیاس نیستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار