اولین مزرعه پرورش و تکثیر زالو در استان یزد به مدت سه سال و نیم است که در شهرستان ابرکوه مشغول به فعالیت است.
کد خبر: ۶۳۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 04 August 2018

 به گزارش «تابناک یزد»، خانم زارع پور کار آفرین خلاق در بازدید قوچانی مدیر بخش ترویج جهادکشاورزی از واحد تولیدی خود گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت 30000-20000 مولد مشغول به فعالیت است که در حال حاضر 3000- 2000 مولد و 10000 لارو در این واحد وجود دارد.

خانم زارع پور افزود: یکی از کاربردهای زالو در طب سنتی، خارج کردن خون آلوده یا اضافی از مویرگهای برخی نقاط بدن از طریق مکیدن آن توسط این حیوان است که در حال حاضر در زمینه اشتغالزایی و کسب درآمد و جایگزینی طب سنتی به جای علم پزشکی تخصصی ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خانم زارع پور به این نکته نیز اشاره کرد که زالوی طبی پرورشی در واحدهای تولیدی ناقل بیماری نیست و از آن هم به صورت زنده و هم از خشک شده آن برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و همچنین بستری که زالو در آن پرورش یافته است نیز بهترین کود برای درختان است.

وی افزود: هم اکنون در این واحد، دو نفر مشغول به فعالیت می باشند و حداقل سرمایه اولیه برای شروع کار حدود 200 میلیون ریال بوده است.

دوره آموزشی پرورش و تکثیر زالوی طبی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان در زمینه شناخت زالو و تشخیص گونه طبی و غیر طبی آن، راه اندازی مزرعه و جایگاه پرورش و تکثیر زالو، تغذیه و شرایط نگهداری، بیماری ها و روش های مقابله با آن، کوکون گیری و روش تکثیر، سرمایه گذاری، بازاریابی و فروش، توسط این کار آفرین خلاق برگزار می شود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ابوالفضل رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
سلام
با تشکر از برنامه خوبتان لطف بفرمایید را ارتباطی با استاد خانم زارع پور جهت آموزش ممنون میشم میباشد
باسپاس فراوان
لیلا رضایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
با سلام
لطفا یک راه ارتباطی با خانم زارع پور جهت مشاوره بفرمایید.
باتشکر
هادی عقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باسلام.لطفا جهت ارتباط با خانم زارع پور یک راه ارتباطی بفرمایید.
باتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار