مدیر جهاد کشاورزی رودبار:
خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی رودبار ازتولید ۱۳۳۴۴ تن گندم در رودبار خبر داد و افزود: این شهرستان بالاترین سطح زیرکشت و تولید گندم را در گیلان دارد.
کد خبر: ۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 20 July 2015
مسلم طوفان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار اظهار داشت: در شهرستان رودبار علاوه بر محصولات باغی همچون  زیتون، گردو، فندق، انار، انجیر، گیلاس، سیب و دیگر محصولات که باغ‌داران تولید می‌کنند، محصولات زراعی و کشاورزی مانند گندم، جو، برنج، کلزا، لوبیا، عدس، توت فرنگی، پیاز، سیب زمینی و دیگر محصولات نیز می‌کارند که تولید بسیار مناسب و قابل قبولی دارد.
وی با اشاره به کشت گندم در رودبار گفت: 4400 کشاورز گندم‌کار، در 6672 هکتار زمین کشاورزی، ارقام مختلف گندم سرخ، شیرازی، سفید، الو، کوهدشت و گنبد، کشت  و 13344 تن محصول برداشت کردند.
مدیرجهادکشاورزی رودبار افزود: به‌دلیل وضعیت جوی مناسب، به‌کارگیری توصیه های فنی و دیگر اقدامات، تولیدگندم در این شهرستان وضعیت خوبی داشت و برای کشاورزان پرتلاش  153 میلیارد و 456 میلیون ریال در آمد ایجاد کرد.
وی بیان کرد: در سال زراعی جاری برای نخستین بار در استان به منظور تولید بذر گندم گواهی شده و تأمین نیاز گندم‌کاران به بذر اصلاح شده، در 50 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان ، گندم مادری اصلاح شده کوهدشت و گنبد کشت شد.
طوفان با اشاره به کشت جو در شهرستان رودبار گفت: 1800 کشاورز جوکار این شهرستان در 1700 هکتار از زمین‌های کشاورزی، انواع مختلف جو بومی واصلاح شده مانند جو صحرا کشت 3570 تن محصول برداشت کردند و از این راه 32 میلیارد و 844 میلیون ریال درآمد ایجاد کردند.
وی افزود: برای حمایت از کشاورزان زحمتکش جوکار 30 تن جو یارانه دار بین آن‌ها توزیع گردید.
رودبار 13000 هکتار زمین کشاورزی دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار