حفاری خط دوم قطار شهری شیراز به همت متخصصین قرارگاه خاتم (ص) به نیمه رسید.
کد خبر: ۶۳۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 25 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حمیدرضا امامی، مدیر عامل موسسه رهاب از مجموعه‌های تخصصی قائم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از سه هزار و 650 متر حفاری از ایستگاه میانرود تا ایستگاه رحمت انجام شده است.

وی گفت: این قرارگاه با توجه به تخصصی شدن فعالیت‌ها نه تنها در قطار شهری شیراز بلکه در‌ طرح‌هایی نظیر قطار شهری تبریز و قطار شهری مشهد نیز فعال است.

مدیر عامل رهاب بیان کرد: نگاه و هدف چابک‌سازی در روند توسعه فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به مردم است و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است تا پروژه‌هایی که در دست انجام و اقدام بوده در زمان مناسب توسط این قرارگاه به پایان یا بهره‌برداری برسد.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز در‌ این جلسه با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته توسط مجریان طرح گفت: با توجه به تدبیر و‌ تخصیصی که مجلس داشته‌اند 600 میلیارد تومان برای این خط فروش اعتبارات خواهیم داشت و تا پایان سال این میزان تسهیلات مالی را تزریق خواهیم کرد.

شهردار شیراز بیان کرد: از امروز و با پایان رسیدن فاز اول فصل جدید حفاری در فاز دوم این خط از میدان رحمت تا آزادی را آغاز خواهیم کرد البته این در حالی است که بر اساس قرارداد‌هایی که تنظیم شده است بلافاصله پس از پایان حفاری ریل‌گذاری آغاز خواهد شد تا بتوانیم این‌پروژه را سریع‌تر از گذشته به مردم تقدیم‌ کنیم.

اسکندرپور معتقد است که اگر خط اول قطارشهری از زمان آغاز حفاری تا بهره‌برداری 17 سال طول کشید تلاش ما این است که زیر سه سال این خط را به بهره‌برداری برسانیم و مقدمات این موضوع فراهم است.

علی مرادی، مدیر اجرایی پروژه حفاری خط دوم قطار شهری شیراز گفت: خط دوم قطار شهری شیراز 15 کیلومتر طول داشته و قرار است این خط از شهرک میانرود تا کلبه سعدی ارائه خدمت و طول مسیر داشته باشد.

وی بیان کرد: این مسیر در دو فاز انجام می‌شود که فاز اول از‌ ایستگاه قهرمانان تا میدان آزادی و فاز دوم نیز از میدان آزادی تا کلبه سعدی خواهد بود این در حالی است که به دلیل خاک منطقه باید دستگاه‌های متفاوت حفاری را در‌ فازهای مختلف این پروژه استفاده کرد.

مدیر اجرایی پروژه حفاری خط دوم قطارشهری شیراز افزود: تاکنون نیمی از مسیر به طول سه هزار 650 متر حفاری شده است و تا پایان حفاری در این فاز به همین میزان یعنی سه هزار و 650 متر دیگر باقی مانده است.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار