نخستین نشست خبری جشنواره ملی تئاتر اهواز با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات کشور در محل سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار شد
کد خبر: ۶۳۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 18 July 2018

نخستین نشست خبری جشنواره ملی تئاتر اهواز با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری سینمایی این اداره کل، اتابک نادری مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی کشور و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه سه‌شنبه ٢٦ تیر ماه در محل سالن تاتر شهر تهران برگزار شد.

در این نشست محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن قدردانی از اداره کل هنرهای نمایشی کشور برای برگزاری این نشست گفت: استان خوزستان بدون هیچ مبالغه‌ای در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری یک دیرینگی خاص دارد.

وی در ادامه افزود: استان خوزستان یک استان ویژه و خاص در کشور است که سوابق فرهنگی هنری این استان بیانگر این مطلب است.

جوروند بیان کرد: استان خوزستان در حوزه تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس و در حوزه‌ها مختلف فرهنگی هنری علی‌الخصوص تئاتر و ادبیات داستانی سابقه درخشانی داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: از سال‌های گذشته خلاء برگزاری یک جشنواره در سطح ملی در استان خوزستان با موضوعات بومی مرتبط با مردم این استان احساس می‌شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طرحی را با عنوان جشنواره ملی تئاتر اهواز ارائه کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با مشاوره و کارشناسی‌های انجام شده بنا شد امسال این جشنواره با موضوع نفت این شریان حیاتی که در خاک مقدس خوزستان وجود دارد آغاز به کار کرده و در سال‌های بعد موضوع جشنواره تغییر کند و با موضوعاتی که مختص به خوزستان است ادامه یابد.

جوروند ضمن اشاره به این مطلب که این جشنواره اولین جشنواره در سطح ملی خواهد بود که هرسال با موضوع جدیدی برگزار خواهد شد افزود: امسال آثار بسیار خوبی از هنرمندان سراسر کشور با موضوع نفت به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

ناصر چنانی نیز در این نشست اظهار کرد: رونمایی از پوستر جشنواره و ارسال فراخوان جشنواره از شهریورماه ٩٦ آغاز شد که در پی انتشار این فراخوان ١١٠ اثر از کل کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی متون ارسالی ٢٣ اثر از چهارده استان به مرحله نهائی راه پیدا کردند و به جشنواره معرفی شدند که بناست این نمایش‌ها و گروه‌ها در چهار محل آثار خود را به اجرا خواهند گذاشت.

دبیر جشنواره ملی تئاتر اهواز در ادامه عنوان کرد: آثار منتخب از استان‌های تهران، خراسان رضوی ،گیلان، خوزستان، همدان، یزد ،لرستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، مرکزی و فارس به این جشنواره راه یافتند.

در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره ملی تئاتر اهواز با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری سینمایی این اداره کل، اتابک نادری مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی کشور رونمایی شد.

جشنواره ملی تئاتر اهواز از یکم تا هفتم مرداد برگزار خواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار