در هفته دولت صورت می‌گیرد:
شهردار مشهد مقدس گفت: ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک قطار شهری مشهد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 17 July 2015
سیدصولت مرتضوی در حاشیه بازدید از ایستگاه فردوگاه شهید هاشمی نژاد (آخرین ایستگاه خط یک قطار شهری مشهد) اظهار داشت: ایده و تصمیم شورای شهر و مدیریت اجرایی در شهرداری مشهد این است که توجه ویژه به زیرساخت‌های ماندگار در شهر عملیاتی شود چرا که سرمایه‌ای بزرگ برای کشور به حساب می‌آید.

مرتضوی گفت: در پایان ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر، همکاران ما در معاونت فنی و عمران شهرداری به ویژه شرکت ساخت قطارشهری تمام توان خود را صرف می‌کنند تا مشکلات حوزه قطار شهری را مرتفع کنند و با این کار بتوانیم تکمیل این پروژه را در قالب عیدی به شهروندان گرامی ارائه کنیم.

وی افزود: توسعه خط یک قطارشهری مشهد به متراژ 4.5 کیلومتر است که عملیات حفاری و ستون‌گذاری آن به اتمام رسیده، ضمن اینکه موضوع ریل‌گذاری با قدرت و قوت ادامه پیدا کرده و تنها بخش مختصری از آن باقی مانده است که باید تجهیزات آن وارد کشور شده و هرچه سریع‌تر نصب شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه قسمتی از سیستم سیگنالینگ نیز نصب شده و سبب پیشرفت پروژه شده است، خاطرنشان کرد: حرکت جهادی از سوی پرسنل شهرداری مشهد با مردم برای مردم در بحث توسعه خط یک قطار شهری مشهد صورت گرفته است تا خدمتی مقدس برای شهروندان این شهر اجرا شود.

مرتضوی تصریح کرد: شورای شهر مشهد پنج شنبه هر هفته از پروژه‌های سطح شهر بازدید به عمل می‌آورند و پس از جمع‌بندی، نتایج را در قالب مشاوره و پیشنهاد به شهرداری مشهد ارائه می کند تا روند رو به رشد پروژه‌ها اجرایی شود.

وی تأکید کرد: تمام تلاشمان این است تا در آینده‌ای نزدیک پروژه توسعه خط یک قطارشهری را به بهره‌برداری برسانیم تا اولین کلانشهری در کشور باشیم که قطارشهری آن به فرودگاه متصل باشد.

شهردار مشهد گفت: پیشرفت پروژه توسعه خط یک قطارشهری تنها با تلاش، کوشش و ایثار خادمان شهر میسر بود که این مهم تاکنون به نحواحسن محقق شده است.

مرتضوی اذعان داشت: با عنایت ویژه شورای شهر مشهد پروژه قطارشهری روی ریل سرعت قرار گرفته است و بحث ترک تشریفات خط 3 نیز خوشبختانه با همکاری و همیاری مسئولان امر صورت گرفته، البته پیش از آن انتخاب محل ورود TBM خط 3 قطار شهری در محل میدان فردوسی اتفاق افتاد که سلسله‌ای از اتفاقات مطلوب بوده است.

وی افزود: به محض اینکه TBMها از میدان سعدی خارج شده و عملیات مونتاژ روی آن‌ها صورت بگیرد، به محل میدان فردوسی منتقل می‌شود تا حفاری و سگمنت‌گذاری خط 3 نیز آغاز خواهد شد.

شهردار مشهد بیان کرد: مجموعه عملیات اجرایی 4.5 کیلومتر توسعه خط یک قطارشهری بالغ بر 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته است که بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به همین میزان به اعتبار نیاز دارد.

مرتضوی گفت: مشکل تامین اعتبار نداریم چرا که با مساعدت‌های صورت گرفته اعتبارات لازم را تامین می کنیم تا بتوانیم کار خود را ادامه دهیم، این پروژه پیمانکاران قانعی با توان اجرایی و مالی بالا دارد و فشارشان بر کارفرما زیاد نیست.

وی اذعان داشت: به لطف الهی این پروژه در هفته دولت و با حضور میهمان ویژه کشوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار