استاندار همدان با تأکید بر اینکه مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد، گفت: اگر در شرایط فعلی تغییری در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شود، آسیب جدی به حوزه اشتغال وارد می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 16 July 2018
استاندار همدان با تأکید بر اینکه مجلس نسبت به وزیر کار گارد نگیرد، گفت: اگر در شرایط فعلی تغییری در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شود، آسیب جدی به حوزه اشتغال وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بختدر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: مجلس خیز برداشته چند وزیر را بالا و پایین کند که خواهش می‌کنیم درباره دکتر ربیعی اینگونه نباشد چرا که تمام بافته‌های ما رشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر کوچکترین آسیبی به وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی وارد شود نه تنها اشتغال موجود آسیب می‌بیند بلکه کل اشتغال فراموش می‌شود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبلا هم به استان همدان سفر داشته است، افزود: این تصور ایجاد نشود که وزیر تعاون زمانی‌که مشکل ایجاد می‌شود به استان‌ها سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها توسط مجلس تصویب می‌شد خیلی از مشکلات کشور حل می‌شد، اما متأسفانه این لایحه زمانی به مجلس رفت که مجلس گارد گرفته بود.

استاندار همدان از جذب کامل اسناد خزانه استان خبر داد و گفت: کل اسناد خزانه استان برای سال ۹۷ جذب شد و ۷۰ میلیارد تومان به استان بازگشت.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان، ادامه داد: تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل در سال ۹۶ را داده‌ایم که تا کنون ۲۸ هزار و ۳۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

نیک‌بخت با بیان اینکه اجرای نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی در استان آغاز شده است، تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی در استان همدان با ۷ مگاوات آغاز شد و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌سنجی شده و ۶۰ مگاوات نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همدان به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف آب نخستین و تنها استانی است که توانسته از پساب فاضلاب استفاده کند، خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید مفتح با استفاده از پساب فاضلاب با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه میانگین آبیاری تحت فشار در کشور ۴۲ درصد است، گفت: در استان همدان ۸۵ درصد اراضی مستعد معادل ۱۴۶ هزار هکتار زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار