سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد، ناتو از اهداف اصلی خود برای رویارویی با روسیه صرف‌نظر نکرده و افزایش بودجه نظامی این پیمان برای مسکو بسیار هشداردهنده است.
کد خبر: ۶۳۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 16 July 2018

به گزارش تابناک : "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه باید نسبت به افزایش بودجه نظامی ناتو بسیار هوشیار باشد.

پسکوف گفت: «ناتو ابزاری برای رویارویی است که برای مقابله با روسیه طراحی و ایجاد شده و اهداف اولیه این اتحاد نظامی هیچ تغییری کرده است. به همین دلیل زمانی که ناتو بطور علنی روسیه را دشمن بالقوه معرفی کرده و بودجه خود را افزایش می دهد، این مسئله گویای آن است که روسیه باید بسیار هوشیار باشد.»

سخنگوی کرملین همچنین گفت، مقامات مسکو انتظار دارند که دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی امکان آن را به وجود آورد که روابط دو کشور از بحران موجود خارج شود.

وی یادآور شد: «ولادیمیر پوتین نیز مانند دونالد ترامپ تنها منافع کشور و مردم خود را در نظر می گیرد و به همین دلیل به این مسئله احترام می گذارد که همتای آمریکایی‌اش دیدگاه خود را داشته و تنها از دریچه نگاه آمریکا به مسائل نگاه می کند. البته چنین رویکردی تنها در صورتی موفق خواهد بود که تمایل برای توسعه همکاری‌های متقابل سودمند و احترام به منافع یکدیگر وجود داشته باشد.»

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد در پایان دیدار سران در هلسینکی بیانیه مشترک پایانی در نظر گرفته نشده و رهبران دو کشور پس از پایان مذاکرات،  کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت. وی افزود، دستور کار نشست سران از قبل تهیه نشده و در جریان مذاکرات شکل خواهد گرفت.

پسکوف همچنین یادآور شد که سفر "جان بولتون" معاون رئیس جمهوری آمریکا به مسکو این امکان را فراهم کرد تا مقامات دو کشور بتوانند مقدمات نشست سران را فراهم کنند.

سخنگوی ولادیمیر پوتین همچنین تأکید کرد که روسیه هرگز تلاش نمی‌کند تا با کشوری علیه کشورهای ثالث به توافق برسد به همین دلیل کشورهای جهان و بخصوص کشورهای اروپایی هم مایل هستند تا روابط بین مسکو و واشنگتن عادی سازی شود.

دمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که اظهارات مقامات آمریکایی درباره خط لوله «جریان شمالی-2»، نمونه ای از رقابت ناعادلانه است که باعث نگرانی مقامات مسکو شده است.

وی همچنین تأکید کرد که هرگونه گفت‌وگو با روسیه درباره وضعیت جزیره کریمه و درخواست برای صرف‌نظر کردن از این منطقه، کاملاً بدون هیچ دورنمایی خواهد بود، برای اینکه الحاق کریمه به روسیه بر اساس ضوابط بین المللی انجام شده است.  کریمه جزو لاینفک خاک روسیه و یکی از مناطق این کشور است و صحبت درباره صرف‌نظر کردن از آن هیچ معنای ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین امکان هرگونه توافقی درباره تحویل "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به واشنگتن را مردود دانست.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار