سرپرست معاونت سیاسی استانداری تاکید کرد؛
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لزوم بهره مندی حداکثری از موقوفات در راستای پیشرفت، توسعه و آبادانی استان را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۶۳۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 16 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در این مراسم اظهار داشت: وقف مردم به تناسب اعتقادات آنان است و امروز در کشور و استان شاهد وقف های خوب و فراوانی هستیم که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: برای بهره برداری از وقف انجام شده نیت واقف مدنظر باشد اما لازم به یادآوری است که فکر ما پویاست و باید متناسب با شرایط روز جامعه از موقوفات بهره مند شویم چرا که امروز مشارکت موقوفات در عمران، آبادانی، تسریع در انجام امور فرهنگی و اجتماعی، سازندگی و توسعه جامعه می تواند ثمربخش باشد.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر در خراسان شمالی در حوزه موقوفات شاهد اتفاقات خوبی هستیم چرا که وجود یک مشاور برای ارائه راهنمایی به واقفان در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفت و وقف ها متناسب با شرایط استان انجام شد و پس از اعلام این رویه ۱۷۶ وقف جدید با این سیک و سیاق در استان اتفاق افتاده است که این عملکرد نیاز به توسعه و استمرار دارد.
ثمینی افزود: نگاه استان بهره مندی حداکثری از وقف ها برای خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومان است و از دستگاه های نظارتی استان خواستاریم با نگاه حمایتی خود به برطرف کردن موانع قانونی موجود کمک کنند.
در ادامه این نشست قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امنیت امروز کشور را مدیون جانفشانی و خون شهداء و امام راحل هستیم
عبدالرضا عابد افزود: امروز وحدت کلمه سرنوشت کشور ما را رقم می زند و موجب عزت و سربلندی خواهد شد و یادآور می شوم قدر فرصت های کنونی را بدانیم چرا که فرصت خریدنی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد هم اظهار داشت: مسئولیت و تمام اموال ما فانی و رفتنی است اما خدمات و اموالی که در راه خدا هزینه شود، ماندگار می ماند و وقف مصداق بارزی از خدمت به رنگ الهی است.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باید در اعتمادسازی بیشتر و از بین بردن ذهنیت های غلط نسبت به این سازمان که از دوران قبل انقلاب وجود دارد، اقدام کند.
وی تصریح کرد: مدیریت ها باید ریلی باشد و مدیران جدید ادامه دهنده راه خدمت رسانی مدیران قبلی باشند و امیدوارم در استان لفظ بومی و غیر بومی هم برداشته شود و عملکرد افراد مد نظر باشد.
بر اساس این گزارش از زحمات حجت الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان، قدردانی و حجت الاسلام عظیم آسوده به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار