سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی گفت: هم اکنون چهار هزار و 500 نفر عضو فعال شبکه نظارت و بازرسی انتخابات در این استان هستند.
کد خبر: ۶۳۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 16 July 2018

ملک محمد حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: از مجموع چهار هزار و 500 نفر عضو این دفتر سه هزار و 700 نفر از آنان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.
وی افزود: دو هزار و 960 نفر از اعضای شبکه نظارت و بازرسی انتخابات استان دارای مدرک کارشناسی و همچنین 120 نفر نیز اساتید حوزه و دانشگاه هستند.
وی گفت: در راستای بصیرت افزایی، آموزش مسائل سیاسی، فرهنگی و آمادگی برای نظارت بیشتر بر انتخابات همایش هایی برای اعضا برگزار می شود و در ماه های منتهی به انتخابات نیز دوره های آموزشی فشرده ارائه خواهد شد.
علیزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشارکت مردم خراسان شمالی همیشه در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر بوده در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری میانگین مشارکت کشوری 62.94 درصد بوده اما مشارکت مردم استان 63.33 درصد بوده است.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی اظهار داشت: در دهمین دوره ریاست جمهوری نیز میانگین کشوری مشارکت مردمی 85 درصد و استانی 86.66 درصد و میانگین یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور نیز 72.70 درصد و استان 81.36 درصد بوده است.
علیزاده افزود: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز میانگین مشارکت مردمی 73.33 و میانگین استانی 80.72 درصد بوده است.
وی اظهار داشت: 16مورد تخلف در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز از سوی این دفتر به دستگاه قضایی گزارش شده بود که مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار