معاون سیاسی- اجتماعی استانداری:
معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان گفت: یکی از ویژگی های دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی این است که مناطق کم برخوردار متولی پیدا می کنند و مردم می توانند خواسته ها و نیازهای خود را مطالبه کنند.
کد خبر: ۶۳۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 16 July 2018
معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان گفت: یکی از ویژگی های دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی این است که مناطق کم برخوردار متولی پیدا می کنند و مردم می توانند خواسته ها و نیازهای خود را مطالبه کنند.
 
به گزارش"تابناک"؛ علی حسین حسین زاده در آیین افتتاح دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه زویه افزود: راه اندازی این نوع دفاتر در زمینه توسعه و رشد مناطق، از سال های پیش در دنیا آغاز شده است و شاهد تجربه های موفقی در کشورهای دیگر در زمینه ایجاد این دفاتر بوده ایم. 
 
وی اظهار داشت: وزارت کشور هم در راستای تجربه بشری در زمینه توسعه، مطالعاتی را آغاز و برخی از استان ها را برای راه اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی بصورت پایلوت انتخاب کرد تا این دفاتر پایدار در آن شکل گیرد.
 
معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان هم با برگزاری جلسات متعدد تصمیم بر آن شد 5 دفتر در مناطق کم برخوردار کلانشهر اهواز و 2 دفتر در شهرستان ها بصورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کنند.
 
حسین زاده ادامه داد: یکی از ویژگی های دفاتر تسهیلگری این است که مناطق کم برخوردار متولی پیدا می کنند و مردم می توانند خواسته ها و نیازهای خود را که بعضا سال های زیادی از آن رنج می برند را مطالبه کنند.
وی تاکید کرد: این متولی گری بعنوان یک اداره نیست بلکه این دفاتر باید پویایی لازم را داشته باشند و مکانیزم های ارتباطی را با ادارات دنبال کنند.
 
معلون سیاسی استانداری ادامه داد: ما می توانیم از طریق مهارت آموزی، توانمندسازی، شناسایی اقشار آسیب پذیر و ایجاد اعتماد سازی و مشارکت مردم، پویایی این دفاتر را حفظ کنیم.
 
حسین زاده با بیان اینکه مطمئنا عملکرد بهینه و پویای این دفاتر می تواند ما را در راستای گسترش دفاتر تسهیلگری در سایر مناطق کم برخوردار استان کمک کند، افزود: انتظار داریم مسئولین در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند و خود، شخصا قول می دهم که توجه و ارتباط را بین ادارات و این دفاتر ایجاد کنم. 
 
وی با اشاره به اینکه امکان ارتباط و شنیدن مشکلات یکایک هموطنان از سوی مسئولین امکان پذیر نیست, ادامه داد: افراد حاضر در این دفاتر باید با ارتباط با دستگاه های اجرایی و مدیران استانی مشکلات را به شکلی مستمر دنبال کنند تا به نتیجه مطلوب برسد.
 
معاون سیاسی – اجتماعی استانداری در پایان گفت: اطمینان دارم با کادر موجود و پیگیری های مجدانه دکتر شریعتی و تشریک مساعی بین مردم و دفاتر تسهیلگری، تا 6 ماه آینده شاهد اقدامات موثری در این دفاتر هستیم.
 
لازم به ذکر است, روز گذشته ( یکشنبه ۲۴ تیرماه), ۲ دفتر تسهیلگری در مناطق زویه و ملاشیه با حضور معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان, مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی افتتاح شدند۔
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار