امام جمعه دهلران گفت: تجهیز و افزایش مراکز و ارتقای خدمات درمانی انتظار اهالی این شهرستان مرزی از مجمع سلامت است.
کد خبر: ۶۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 14 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید محسن موسوی روز شنبه در اولین نشست مجمع سلامت دهلران فعالیت بیشتر پزشکان متخصص و دندانپزشکان را در این شهرستان ضروری خواند.

وی افزود: استقرار شاخه ای از دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده پرستاری در دهلران به عنوان یکی از ضرورت های بخش درمان این شهرستان موجب بهبود و ارتقا خدمات می شود.

امام جمعه دهلران با اشاره به فاصله 220 کیلومتری دهلران تا مرکز استان ایلام تاکید کرد: مسئولان درمانی باید به دنبال تجهیز بیمارستان شهدا دهلران، افزایش پزشکان متخصص و همچنین اختصاص و افزایش خودروهای فوریت درمانی باشند.

حجت الاسلام موسوی همچنین گفت: افزایش امکانات درمانی و دارویی در خانه بهداشت های این شهرستان گرمسیری ضروری است.

امام جمعه دهلران در عین حال از فرماندار و مسئولان بهداشت و درمان و بیمارستان شهدا برای پیگیری مسایل بهداشت و درمان این شهرستان قدردانی کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران دراین نشست گفت:خدمات این شبکه به مردم در حوزه های مختلف رشد داشته است.

اسدالله مهاجر با اشاره به مراکز درمانی دهلران افزود: 33 خانه بهداشت ، هفت پایگاه جاده ای، یک بیمارستان و چهار مرکز درمانی دراین شهرستان فعال هستند.

رئیس بیمارستان شهدا نیز به طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: این طرح شامل هفت بسته حمایتی و یک بسته نظارتی است که ارائه انها موجب رضایت بیماران و مراجعان شده است.

غلامرضا منصوری با اشاره به مراجعه 214 هزار و 431 بیمار در سال گذشته به بیمارستان شهدا گفت: برای احداث ساختمان جدید اورژانس این شهرستان 9میلیارد ریال هزینه می شود.

فرماندار دهلران نیز در این نشست که با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شدگفت: مجمع سلامت به دنبال جلب مشارکت بیشتر مردم در زمینه ارتقا سلامت همگانی است .

سید حسینعلی موسوی به طرح تحول سلامت و مزایای ان در حوزه کاهش هزینه ها و دسترسی آسان به خدمات و ارتقا و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت:خدمات دولت و نظام در همه حوزه ها و بویژه بهداشت و درمان برجسته است.

وی با اشاره به هزینه 60 میلیارد ریالی پارسال در حوزه بهداشت شهرستان دهلران گفت: این مبلغ برای ایجاد و تجهیز خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت هزینه شد.

فرماندار دهلران گفت: امسال نیز از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان 10 میلیارد ریال برای بهداشت ودرمان شهرستان اختصاص یافته است.

وی با ذکر اینکه این هشتمین مجمع سلامت شهرستانی است که در دهلران برگزار می شود ابراز امیدواری کرد که این مجمع نقش موثری در ارتقا سلامت همگانی داشته باشد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار